افسر ارشد ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی ادعا کرد که براساس شواهد و قرائن سوریه بعد از بشار اسد به چهار کشور کوچک فرقه ای تقسیم می شود.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه خبری العالم، وی مدعی شد: ارتش اسراييل طرح هاي نظامي را براي حمله به ايران تهيه و تقدیم دولت صهیونیستی کرده است.
 
اين افسر صهیونیست که نخواست نامش فاش شود، در گفت گو با "يونايتد پرس اينترنشنال" گفت: احساس مي كنيم احتمال تقسيم سوريه و تاسيس دولت هاي فرقه ای در این سرزمین  وجود دارد.
 
وی مدعی شد که اگر اوضاع اين گونه پیش برود،سوریه به 4 منطقه: كردنشين در شمال، علوي نشين در سواحل شامل دو شهر طرسوس و لاذقيه ، سني نشین  و دروزي نشین در منطقه جبل دروز تقسیم می شود.
 
این صهیونیست تصريح كرد كه منافع اسراييل در وجود حكومتی مركزي در سوريه است نه در تقسيم سوريه .
 
وی با ادعای این که به دليل حوادث سوريه محور تهران - دمشق - بيروت(حزب الله) متضرر خواهد شد ،گفت:این محور همان محوري است كه سلاح از آن عبور ميكند.
 
این افسر صهیونیست گفت: ما معتقديم كه ايراني ها به شدت از حوادث سوريه نگرانند و سوال اينك اين نيست كه آيا نظام اسد سرنگون خواهد شد بلكه سوال اين است كه اين امر چه وقت اتفاق خواهد افتاد؟
 
وی افزود: ما معتقدم كه روس ها مي دانند اين مسئله فقط نياز به زمان دارد.
 
این افسر صهیونیست مدعی شد كه اسد كنترل كشور را از دست داده است و سربازان و افسران ارتش سوریه و حتی  يگان هايي از ارتش سوريه جدا مي شوند.
 
وی گفت: ارتش سوريه همچنان طرفدار بشار اسد است. و بشار اسد و نيز اغلب اعضاي خانواده اش همچنان در دمشق حضور دارند و به سختي مي توان به اين سوال پاسخ داد كه تا چه زمان در آنجا خواهد ماند و سخت تر از آن اين است كه ايا اسد از سلاح شيميايي عليه ملت خود استفاده خواهد كرد يا خير؟
 
اين افسر صهیونیست در ادامه به مسئله مخالفان مسلح در سوریه پرداخت و مدعی شد که: شورشيان سوريه متشکل از فراریان ارتش سوریه ،جبهه جهاد جهاني و اخوان المسلمين هستند و این مسئله چالش هاي بسياري فرا روي اسراییل  قرار مي دهد و هيچ كس نمي داند پس از سرنگوني اسد چه اتفاقي خواهد افتاد.
 
وي گفت:مسئله بسیار مهم برای ما این است که چه اتفاقي براي سلاح راهبردی سوريه خواهد افتاد و ارتش اسراييل اين مسئله را به طور عميق بررسي مي كند تا بداند اين سلاح به دست حزب الله خواهد افتاد؟
 
اين افسر اسراييلي ادعا كرد كه اگر شرایط ایجاب کند ارتش ارتش اسراییل می تواند مانع رسیدن سلاح های شیمیایی به دست سازمان های تروریستی شود.
 
وي اظهارداشت كه ارتش اسراييل شمار نيروهاي خود را در بلندي هاي جولان افزايش داده و در نوار مرزي موانعي ايجاد كرده است تا امنيت مناطق مرزي را تضمين كند که البته اين اقدامات براي حمله صورت نمي گيرد بلكه همگي اقداماتی دفاعي است.
 
وي گفت: تعداد شهروندان سوري كه عازم مرزها می شوند بيشتر شده است و عناصری به نوار مرزي آمده اند و اقدام به شليك گلوله می کنند اما تاکنون پناهنده سوری به سمت اسراییل نیامده است.
 
اين افسر اسراييلي درباره احتمال دخالت نظامي اسراييل در سوريه گفت: اگر حوادث سوريه به سمت انجام عمليات تروريستي عليه ما كشيده شود، سكوت نخواهيم كرد اما ترس ما از اين است كه عناصر جهادی در سوريه به منطقه مرزی جولان بيايند و اين چالش بزرگي براي اسراييل به شمار مي آيد.
 
وي درادامه ادعا کرد که دبير كل حزب الله از اوضاع سوریه نگران است و افزایش سخنرانی های و پخش نوار ويديويي عمليات ربودن نظاميان اسراييلي در سال 2006 ، بيانگر پريشاني وي است.
 
اين افسرصهیونیست در پایان خاطرنشان کرد که بعيد است سرنوشت مسئله سوریه بر قدرت نظامي حزب الله تاثيري بگذارد زیرا  توان نظامی حزب الله با برخورداری از تجهیزات  نظامي و موشك ها در حال افزايش است.

برچسب ها: تجزیه ، سوریه ، اسد ، اسرائیل ، افسر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار