رئيس سازمان توسعه و نوسازي معادن و صنايع معدني ايران ( ايميدرو) در نخستين جلسه هم‌انديشي با مديران بخش خصوصي فولاد کشور گفت: برنامه هاي اين صنعت را با مشارکت بخش خصوصي اجرا مي کنيم.


به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي سازمان توسعه و نوسازي معادن و صنايع معدني ايران ، فريدون احمدي در اين جلسه که با شرکت تعدادي از اعضاي انجمن توليدکنندگان فولاد کشور برگزار شد از مديران شرکت‌هاي خصوصي فولادي خواست نظر خود را براي تنظيم و تعادل بازار محصولات معدني و صنايع معدني به ويژه فولاد ارائه کنند تا برنامه‌هاي نيمه دوم سال و سال آينده با مشارکت حداکثري اجرا شود.
معاون وزير صنعت، ‌معدن و تجارت گفت:‌ مأموريت ما اين است که در مناطقي سرمايه‌گذاري کنيم که محروم باشد يا ريسک پذيري بالايي دارد و به طور کلي سرمايه گذاري بخش خصوصي در آن جذاب نباشد.
احمدي تصريح کرد: هيچ تمايلي به بنگاه‌داري نداريم و از اين پس نيز آن بخش از سهامي را که در اختيار داريم ، واگذار خواهيم کرد.
در اين جلسه  شمس‌اردکاني رئيس کميسيون انرژي اتاق بازرگاني و صنايع و معادن ايران نيز خواهان محدود شدن شرايط صادرات سنگ‌آهن شد و گفت: چنانچه سنگ آهن صادراتي در داخل کشور مصرف شود ،توليد فولاد خام افزايش مي يابد و همزمان واردات حذف مي شود و از خروج ارز نيز جلوگيري خواهد شد.
مدير عامل شرکت فولاد و نورد يزد هم گفت : با واگذاري امور توليدي و توسعه‌اي فولاد به بخش خصوصي ، به‌ سرعت شاهد پيشرفت اين صنعت در کشور خواهيم شد. محمد احراميان با تاکيد بر اين‌که توليد رقابتي مهم‌ترين عاملي است که در بخش خصوصي مورد توجه قرار مي‌گيرد، ادامه داد: بسياري از معادن سنگ‌آهن که در محدوده مرکز ايران واقع شده است ، قابليت توسعه دارد و با توجه به سياست‌هاي جديد مي‌توان آنها را به بخش خصوصي واگذار کرد.
همچنين محمدحسن عرفانيان از مديران با سابقه فولاد به جايگاه صنعت فولاد به عنوان صنعتي مادر در افزايش اشتغال و درآمد اشاره کرد و گفت: بسياري از کشورها امور زيربنايي، ‌انرژي و به طور کلي توسعه زيربخش‌ها را با استفاده از فولاد عملي
کرده اند و مصرف انرژي، حمل و نقل و ساخت جاده و راه آهن با توسعه فولاد، ‌اقتصادي شده است.
آقاي ابويي مديرعامل شرکت فولاد بافق جايگزيني تفکر خصوصي به جاي تفکر دولتي را گام اول حل مشکلات دانست و اظهار داشت: چنانچه يک پروژه از عناصر اقتصادي بهره برده باشد، قابليت اجرا دارد.
بهرام سبحاني رئيس هيئت مديره فولاد پاسارگاد نيز اطمينان توليدکنندگان داخلي از تامين سنگ‌آهن را عاملي اساسي براي توسعه صنعت فولاد دانست و در اين حال گفت: امروزه تکيه بيش از اندازه بر مواد اوليه براي توليد فولاد چندان منطقي نيست به اين دليل که 80 درصد توليد فولاد جهان در نقاطي توليد مي‌شود که از مواد اوليه و انرژي ارزان برخوردار نيستند، اما بهره‌گيري از تسهيلات بانکي و استفاده از فناوري‌هاي روز، ‌جايگاه بالاتري در توليد اقتصادي دارد.
برچسب ها: توسعه ، نوسازی ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار