فرماندار شهرستان دماوند گفت: یکی از مشکلاتی که در حال حاضر عشایر در منطقه "لار" با آن روبه‏رو هستند، را کمبود مراتع دراختیار آنان برای چرای دام دانست که این مراتع می ‏تواند با اندیشیدن تدابیری در اختیار عشایر قرار گیرد.

 

علی ‏رضا قاسمی ‏فرزاد در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار داشت: باید در کارگروهی خاص این واگذاری بررسی و به زودی این مشکل برطرف شود.

وی اعلام کرد: 495 میلیون تومان اعتبار به منظور رفع مشکلات عشایر این شهرستان اختصاص یافت.

قاسمی ‏فرزاد افزود: امنیت سفر کوچندگان، تأمین آب آشامیدنی، تأمین سوخت، واکسیناسیون دام‏ ها و استقرار تیم بهداشتی و درمانی از اقداماتی بوده که به منظور رفاه حال عشایر صورت گرفته است.

نماینده عالی دولت در شهرستان دماوند افزود: در سال گذشته 495 میلیون تومان اعتبار به منظور رفع مشکلات عشایر اختصاص یافت و در سال جاری نیز فعلاً 70 میلیون تومان تخصیص یافته که این میزان حتماً افزایش خواهد یافت.

وی به نام‏ گذاری سال جاری با عنوان تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی توسط رهبر معظم انقلاب تصریح کرد: عشایر یکی از منابع تولیدی مهم کشور و منطقه محسوب می‏ شوند و حمایت مسئولان در این راستا می ‏تواند به آنان در افزایش تولید محصولات دامی با کیفیت کمک کند.

 شایان ذکر است دشت زیبای لار در 38 کیلومتری شمال شه رودهن واقع شده است./س

برچسب ها: لار ، عشایز ، دام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.