از جمله عوامل ریزش موی سکه ای در افراد استرس های ناگهانی و زمینه های ارثی در افراد است.

دکتر همایون مژدهی آذر، متخصص پوست و مو در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، گفت: ریزش موی سکه ای یا منطقه ای بیماری شایع است که حدود 1 درصد افراد جامعه را درگیر می کند این بیماری در قسمت های مختلف بدن که بیشتر نواحی سر و صورت است ایجاد شده است.

وی افزود: این بیماری ناگهانی و بدون هیچ پیش زمینه ای شروع به ریزش می کند.

در موارد شایع بیمار قبل از ریزش دچار خارش و سوزش می شود و همچنین تغییر حس در ناحیه مورد نظر دیده می شود.

وی تصریح کرد: علت این بیماری هنوز مشخص نیست ولی در مواردی به دنبال استرس ناگهانی و در زمینه های ارثی ایجاد می شود در واقع در افرادی که خانواده آن ها ریزش موی سکه ای وجود دارد شیوع آن بیشتر خواهد بود.

وی اظهار داشت: علت این بیماری هر چه باشد موها به عنوان یک غریبه بوده و سیستم دفاعی بدن به آن ها حمله می کند و سعی می کند آنها را دفع کند بیماری به فرم های مختلف و گاهی در مناطق کوچک درگیر و گاهی در نواحی وسیع را درگیر می کند و گاهی در موارد نادر ممکن است موی تمام سر، ابرو ها ، مژه ها و نهایتا تمام بدن ریزش پیدا کند.

مژدهی ادامه داد: در ریزش ناگهانی هر چه وسعت ناحیه درگیر بیشتر باشد یا وجود سابقه ارثی و همچنین درگیری حاشیه موی سر بیشتر باشد بیماری مقاومت به درمان پیدا می کند .

وی تشریح کرد: بیمارانی که سابقه یک بار بهبود دارند شانس بیشتری دارند که در دفعات بعدی بیماری موها رشد کنند و درمان شوند.

وی بیان کرد: این بیماری ارتباط چندانی با مشکلات داخلی و تغذیه ندارد این بیماری در تمام نژادها و مردان و زنان به طور یکسان وجود دارد خوشبختانه در اکثر موارد این بیماری با درمان مناسب و یا بدون درمان بهبود کامل پیدا می کند.

وی خاطر نشان کرد: درصد کمی از موارد حتماً باید با دخالت مستقیم متخصص پوست درمان حاصل شود و از این موارد نیز درصدی بهبودی کامل پیدا نمی کند.

مژدهی افزود: درمان های مختلفی برای این بیماری وجود دارد که معمولاً درمان ساده و موضعی برای درمان موارد خفیف و در نواحی کوچک از ریزش مو استفاده می شود.

وی تاکید کرد: برای درمان از روش های خوراکی، روش های نور درمانی و استفاده از داروهای محرک موضعی استفاده می شود./ح
برچسب ها: استرس ، ریزش مو ، توارث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار