رسانه‌های مختلف فرانسوی و انگلیسی از حمایت تسلیحاتی غرب از افراد مسلح در سوریه و آموزش آنها پرده برداشتند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی الاخباریه، نشریه فرانسوی لوکانار آنشنه فاش کرد شماری از افسران اطلاعاتی آمریکا، فرانسه، انگلیس و ترکیه افراد مسلح سوری را برای استفاده از تجهیزات مخابراتی پیشرفته و سلاح‌های ضد زره و دیگر تسلیحات پیشرفته آموزش می‌دهند.

این نشریه فرانسوی همچنین فاش کرد آنکارا به هواپیماهای حامل سلاح از قطر و عربستان اجازه داده است در پایگاه نظامی اینجرلیک وابسته به ناتو فرود بیایند.

در همین حال روزنامه گاردین انگلیس نیز در خصوص حمایت‌های غرب و کشورهای حوزه خلیج فارس از افراد مسلح در سوریه نوشت هدف از این حمایت‌ها کمک به سوری‌ها برای دستیابی به آزادی نیست بلکه هدف از آن تشدید درگیری‌ها برای ویران کردن سوریه و منطقه است.

در همین حال ران پل عضو کنگره آمریکا از ایالت تگزاس، دولت باراک اوباما رئیس جمهور این کشور را به در پیش گرفتن سیاست حمایت از القاعده علیه سوریه و تشدید خشونت‌ها در این کشور متهم کرد و افزود آمریکا این کار را برای دستیابی به منافع خود انجام می‌دهد.

در ادامه گزارش آمده است: با وجود چنین اطلاعات و موضعگیری‌هایی باز هم برخی از کشورهای عربی و منطقه‌ای اصرار دارند تحت نفوذ آمریکا باشند تا برنامه‌هایی را که هدف آن ضربه زدن به مقاومت در منطقه است اجرا کنند که این امر آنها را به شرکای خونریزی‌ها در سوریه تبدیل کرده است.
برچسب ها: ترکیه ، قطر ، عربستان ، سوریه ، سلاح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار