نخست وزیر دولت مردمی فلسطین در نوار غزه، از دولت مصر خواست گذرگاه مرزی رفح را بازگشایی کنند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، اسماعیل هنیه از مصر خواست گذرگاه مرزی رفح را بار دیگر به روی فلسطینیان ساکن نوار غزه بگشاید.

هنیه متعهد شد هر اقدامی را که لازم باشد برای تکمیل تحقیقات ارتش و دستگاه امنیتی مصر درباره حادثه خونبار شبه جزیره سینا که در آن شانزده سرباز مصری کشته شدند انجام دهد.

وی گفت: من از محمد مرسی رئیس جمهور مصر می خواهم بار دیگر دستور بازگشایی گذرگاه مرزی رفح را صادر کند و جان تازه ای به زندگی ساکنان نوار غزه بخشد.
 
نخست وزیر دولت فلسطین در نوار غزه افزود: نوار غزه منبعی برای صلح و ثبات مصر خواهد بود و عوامل حادثه کشتار سینا برای تداوم محاصره تحمیلی علیه نوار غزه تلاش می کنند.
 
هنیه گفت: غزه از جنایت زشتی که در سینا رخ داد مبراست و تحقیقات امنیتی ما نشان داد هیچ طرفی از نوار غزه در این حادثه دست نداشته است.

مقامات فلسطین در نوار غزه دست داشتن افراد مسلح فلسطینی در کشتار سینا را بعید دانستند و از قاهره به این علت که مجازات گروهی را علیه ساکنان این منطقه تحت محاصره اعمال کرده است انتقاد کردند.

مقامات مصر در ابتدا به این موضوع اشاره کردند که شماری از فلسطینیان مسلح در حمله خونبار سینا دست داشتند و هنیه ضمن تاکید آن خاطرنشان کرد: سود برنده اصلی از این حادثه رژیم اشغالگر اسرائیل است.
برچسب ها: هنیه ، رفح ، مرزی ، غزه ، فلسطین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار