مدیربخش نوجوانان نمایشگاه بین المللی قرآن کریم گفت: با توجه به رویکرد محتوایی و غیر مستقیم این بخش به نسبت سال پیش 40 درصد رشد داشته است.

حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا صالحی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با اعلام این خبر افزود: ضرورت و اهمیت این بخش فراهم کردن انس و ارتباط هرچه بیشتر نوجوانان با قرآن کریم که یکی از دغدغه های مهم فرهنگی به خصوص در سالهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی بوده است یکی از راههای ایجاد ارتباط ارائه مفاهیم قرآن به زبان ساده و روان و قابل در ک و فهم برای نوجوانان است.
وی در ادامه اذعان داشت: فعالیت بخش در 6 غرفه بوده که غرفه  نخست غرفه قرآن برای همیشه که محتوای این غرفه قصه گویی، مسابقه و محفل قرآنی است. غرفه بعد غرفه خورشید انتظار که فعالیت این غرفه برگزاری مسابقات مکتوب 10 دقیقه ای و مشاوره بوده است. غرفه سوم غرفه فاستبقوالخیرات به بازی و سرگرمی قرآنی پرداخته اند. برنامه غرفه باهنر در قرآن خط نقاشی، نگارگری، خوشنویسی و برنامه غرفه نمایش نماز عشق تنها 4 نمایش کوتاه در قالب نماز در قرآن و غرفه آخر این بخش غرفه وبلاگ بخش نوجوان که محتوای آن وبلاگ سیب سبز بهشت است.
حجت الاسلام والمسلمین حاج اقا صالحی به اهداف این بخش اشاره کرد و تصریح کرد: هدف از برپایی این بخش آشنایی نوجوانان با مفاهیم ناب قرانی به روش های جذاب و تاثیرگزار، تلقین قران و عترت در باور مخاطبین و بازدیدکنندگان، ارائه الگوهای مناسب القای مفاهیم برای بازدیدکنندگان دست اندکار تربیت و آموزش قرآنی، تحکیم مفهوم نماز و اهمیت آن در قرآن، ماندگار کردن مفاهیم و نمادهای قرآنی با قالب  های جذاب هنری، ارائه پاسخ مناسب در زمینه های شرعی فکری و اعتقادی به زبان نوجوانان برای بازدیدکنندگان است.
گفتنی است از حواشی نمایشگاه امسال قرآن کریم باید به قرارگیری سه بخش پر سرو صدا در کنار هم اشاره کرد که مشکلاتی را برای بخش های دیگر فراهم کرده است./ف
برچسب ها: قران ، اذعان ، نگارگری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار