ویر امور خارجه کشورمان گفت: راه حل بحران سوریه، گفتگوی ملی بدون دخالت نظامی و توقف کامل خشونت ها از جانب طرفین در گیر است.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، علی‌اکبر صالحی وزیر امور خارجه کشورمان در پایان نشست مشورتی در مورد سوریه به میزبانی تهران و ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت حضرت علی (ع) گفت: در این نشست 30 کشور حضور داشتند که نفی خشونت، ایجاد زمینه تسهیلات برای گفتمان ملی و رساندن مساعدت انسان دوستانه به مردم سوریه جهت خروج از بحران کنونی از محورهای اصلی این بحث بود.

وی هم چنین افزود: نتیجه این نشست در قالب بیانیه ای و در 9 بند از جمله، ابراز نگرانی از تداوم درگیری‌ها و تلفات جانی و خسارات مالی در سوریه، تاکید بر ضرورت پیگیری راهکارهای سیاسی به عنوان گفتگوی ملی بدون مداخله نظامی، حمایت از مطالبات مشروع مردم سوریه، تشکر از تلاش‌های کوفی عنان، تاکید بر رعایت اصول بین‌المللی و تاکید بر ضرورت بررسی تشکیل گروه تماس از میان کشورهای شرکت کننده تهیه و تدوین شده است.

صالحی خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران در برگزاری این نشست و میزبانی آن تشکر کرده و بر لزوم استمرار و تجدید اینگونه نشست های مشورتی در راستای کاهش رنج ها و آلام مردم سوریه در منطقه تاکید می کند. /پ2


برچسب ها: صالحی ، سوریه ، تماس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار