به
گزارش خبرنگار بازار باشگاه خبرنگاران افتتاح بوتیك مانند زدن هر مغازه دیگر كار
آسانی نیست، اما با به كار بردن یكسری اصول اولیه، ارزش گذاشتن وقت و سرمایه را
دارد.اگر میخواهید فروشگاه لباس را طوری طراحی كنید تا مورد استقبال به خصوص خانمها
قرار بگیرد، مراحل زیر را دنبال كنید:
مرحله 1:
به دنبال جایی باشید كه برایتان كارایی داشته باشد. چند ماه مانده به شروع كار، از جاهای مختلف دیدن كنید، هماهنگیهای اولیه را انجام دهید تا بتوانید طبق برنامه به موقع فروشگاه را افتتاح كنید.
سعی كنید جایی كه انتخاب میكنید حتیالامكان به محل اقامت شما نزدیك باشد.
میزان هزینهای را كه میخواهید صرف این كار كنید، در نظر بگیرید و درصد ریسك آن را حساب كنید.
فروشگاهی را پیدا كنید كه ابتدا بوتیك زنانه بوده است، به این طریق در هزینه و وقتی كه باید صرف جای جدید كنید، صرفهجویی میشود.
فضای بوتیك باید به اندازه كافی باشد. با گشتی در مغازههای اطراف برآوردی از میزان جمعیتی را كه در طول هفته و در آخر تعطیلات میتوانید به عنوان مشتری به مغازه جذب كنید، برآورد نمایید.
مرحله 2:
اسم انتخاب كنید. یكی از حساسترین موارد در طراحی بوتیك خانمها، انتخاب اسم است.
ببینید مشتریان مغازه بیشتر خانمهای جوان هستند یا شاغل و یا خانهدار؟ هنگام طراحی، راهاندازی و انتخاب دكور این موارد را در نظر بگیرید.
اگر مشتریان خانمهای جوان هستند، از رنگهای روشن، شاد و شیك و طراحیهای جدید استفاده كنید.
خانمهای شاغل چیزهای ساده را میپسندند و دوست دارند اجناس مورد انتخابشان در معرض دید باشد بنابر این اجناس را تقسیمبندی و هنگام دكوراسیون از روشی كارا استفاده كنید.
خانمهای خانهدار اغلب با فرزندان خود به خرید میروند، بنابر این دقت كنید چیز خطرناكی كودكان را تهدید نكند. چیزهای كوچك را دور از دسترس آنها قرار دهید و از محكم بودن ویترینها مطمئن شوید. از یاد نبرید خیال مشتری برای خرید باید راحت باشد.
در انتخاب رنگ و بافت دقت كنید.
جایی
را به عنوان اتاق پرو و فضای كافیای را برای نشستن همراهان مشتری در نظر بگیرید.
به جز لامپهای سقفی از روشناییهای دیگر نیز استفاده كنید.
مرحله 3:
دكوراتوری را انتخاب كنید كه بتواند نظر شما را تامین كند. ممكن است فروشگاه نیاز به تعمیر كلی داشته باشد. در مورد رنگ، زمینه و معماری فروشگاه، انتخاب درستی داشته باشید.
مرحله 4:
برای فروشگاه جنس تهیه كنید. بعد از تكمیل دكوراسیون، كالاهای مورد نیاز مشتریان را خریداری نمایید.
اجناس مرغوبتر را در جلو و وسط مغازه قرار دهید تا در همان چند لحظه كه مشتری داخل مغازه است، كاملا دیده شود.
هر چند وقت یكبار دكوراسیون را تغییر دهید.
جنسهای
یكسان را یك جا قرار دهید تا امكان خرید برای مشتریای كه دنبال جنس خاصی است،
راحتتر باشد.
خانمها به دنبال لباس خاص برای مناسبتهای خاص هستند بنابر این، اجناس را بر این اساس تقسیمبندی كنید.
لباسهای میهمانی، جین و بلوزها را از هم تفكیك كنید.
مشتریان دائم، مایلند هر چند وقت یك بار اجناس مغازه تغییر كند پس با تغییر جای اجناس حال و هوای تازهای به فروشگاه بدهید.