معاون برنامه ریزی استاندار چهارمحال و بختیاری از راه اندازی مجتمع صنایع دستی خاتم در روستای شیخ شبان شهرستان شهركرد خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد: حمیدرضا فروزنده در دیدار از كارگاه های هنر صنعت خاتم كاری در روستای شیخ شبان گفت: هنرمندان این روستا در گل بندی خاتم، مهارت زیادی دارند و زمان آن فرا رسیده كه خاتم كاران آن تولیدات خود را تا آخرین مرحله آماده و روانه بازار كنند.
وی با اشاره به اقدامات انجام شده برای حمایت از هنرمندان بخش صنایع دستی استان، گفت: به زودی در روستای شیخ شبان، خوشه خاتم تشكیل می شود.
فروزنده با تاكید براینکه انجام مراحل پایانی خاتم كاری می بایست در این روستا انجام شود، گفت: با ساخت مجتمع صنایع دستی خاتم، تمامی مراحل كار خاتم كاری در این روستا صورت می گیرد و میانگین ارزش افزوده این هنر نیز افزایش می یابد.
وی خاطرنشان کرد: با راه اندازی این مجتمع، برای حدود 100 هنرمند روستا شغل مستقیم ایجاد می شود و محصولات خاتم آن به استان های دیگر صادر می شود.
سرپرست معاون صنایع دستی اداره كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان چهارمحال و بختیاری نیز در این دیدار گفت: گل بندی هنر صنعت خاتم در روستای شیخ شبان تنها 15 درصد ارزش افزوده دارد و انجام تمامی مراحل خاتم كاری نیاز به تجهیزات و ابزارآلات دارد.
مهرداد رئیسی با بیان اینكه در حال حاضر 150 هنرمند خاتم كار در این روستا در 150 كارگاه فعالیت می كنند، افزود: هدف از راه اندازی مجتمع صنایع دستی خاتم در این روستا، تولید كار انبوه، تكیمل محصول نهایی و افزایش صادرات است.
رئیسی با اشاره به اینكه 85 درصد گل بندی خاتم كاری در روستای شیخ شبان انجام می شود، افزود: با ایجاد مجتمع صنایع دستی خاتم، تولید محصولات این هنر صنعت نظیر جاقلمی، میز تلفن، قاب عكس و جعبه جواهر آلات افزایش می یابد.
روستای شیخ شبان در فاصله 35 كیلومتری شهركرد واقع شده و به عنوان قطب گل بندی خاتم در كشور محسوب می شود. /س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.