همواره راه‌هایی وجود دارد که کاربر بتواند ، سخت‌افزار سیستم خود را عیب‌زدایی کند.

یک کارشناس نرم‌افزاردر گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکززنجان گفت: زمانی که کاربر متوجه این اتفاق شد که بعد از فشردن دکمه power، کامپیوتر وی روشن نشد، باید اقدامات زیر را انجام دهد، به طوری که باید ابتدا بررسی کند آیا سیم برق متصل است؟ آیا سر دیگر سیم برق متصل شده است؟ سویچی که در پشت کامپیوتر وجود دارد را چک کند، ازاتصال صحیح منبع تغذیه به مادربرد اطمینان حاصل کند، کابل برق فلاپی را چک کند،اگر هیچ یک از این کارها نتیجه نداد در مرحله بعد هر چیزی را که به مادربرد متصل است به غیر از کابل برق، سیم دکمه Power، کارت گرافیک، حافظه RAM و CPU را جدا کند و اگر باز هم سیستم بالا نمی‌آید یک یا دو قطعه از سیستم وی معیوب است و در این مورد به احتمال زیاد مادربورد یا منبع تغذیه Case شخص اشکال دارد.

طاهری در ادامه به حالتی اشاره کرد که کامپیوتر روشن می‌شود و متناوباً‎ً بوق می‌زند و سپس بالا می‌آید که در این حالت کاربر موظف است برای عیب‌یابی سیستم ببیند آیا حافظه RAM وی به درستی نصب شده است که اگر لازم است آن را بیرون آورد و دوباره جا بزند.

وی تصریح کرد: اتفاق دیگری که ممکن است برخی کاربران آن را تجربه کرده باشند این است که سیستم روشن می‌شود یک سری بوق‌های سریع می‌زند و نهایتاً بالا نمی‌آید که در این حالت نیز شخص باید بررسی کند که آیا کارت گرافیک به درستی روی اسلات AGP نشسته است یا خیر، چرا که اگر مقدار کمی از کارت گرافیک خارج از اسلات AGP باشد سیستم بالا نمی‌آید.

گفتنی است، خطاهایی که در هنگام کپی کردن فایل‌های Setup به‌وجود می‌آیند به خصوص در ویندوز 2000 و XP، به احتمال زیاد نشانه وجود مشکل در حافظه RAM شخص است و این امکان هم وجود دارد که مشکل از هارددیسک کاربر باشد و اگر خطاها همراه با صفحات آبی است که در آن‌ها Page Fault دیده می‌شود یقیناً مشکل از حافظه RAM کاربر است./س

برچسب ها: رایانه ، عیب ، زدایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.