معاون بهره برداري شركت آب و فاضلاب روستايي خوزستان گفت: 55 درصد شبكه آب رساني اين استان فرسوده است.

   
به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان، 'عبدالمجيد گرامي پور' در نشست با روسا و نمايندگان شوراهاي اسلامي خوزستان دراهواز خواستار افزايش اعتبارات، به ويژه در بخش ملي به منظور تسريع در اصلاح شبكه آب روستايي خوزستان شد.

وي همچنين با اشاره به ديگر مشكلات حوزه آب رساني روستايي در خوزستان اظهار داشت: بروز خشكسالي در6 سال موجب شد تا بسياري از چشمه ها در مناطق روستايي استان خشك شود و تامين آب شرب در اين مناطق از سوي شركت آبفار با مشكلاتي مواجه شود.

رييس اداره مشتركان شركت آب و فاضلاب روستايي خوزستان نيز با ارائه گزارشي، از اختصاص دو هزار و 600 ميليون ريال اعتبار در5 سال اخير به آب رساني روستاها در اين استان جنوبي كشور خبر داد.

رضا جعفري پور افزود: در اين مدت شبكه داخلي تعدادي از روستاها تعويض و زمينه اشتراك 55 هزار خانوار در شركت آبفار خوزستان نيز فراهم شده است.

وي در ادامه با تاكيد بر ضرورت توجه به صرفه جويي در مصرف آب از سوي روستاييان خوزستان گفت: بر اساس ارزيابي ها در سال گذشته متوسط ميزان مصرف آب استان در روستاها 29 متر مكعب براي هر خانوار بود كه اين مقدار 9 متر فراتر از الگوي مصرف مي باشد.

جعفري پور از شوراها خواست تا شركت آبفار را در بخش هاي مختلف از جمله ساماندهي توزيع و جمع آوري انشعابات غير مجاز ياري دهند.

رييس اداره مشتركان شركت آب و فاضلاب روستايي خوزستان گفت: از نمايندگان شوراها در سراسر استان انتظار مي رود كه با رايزني و برگزاري نشست هايي با فرمانداران، نسبت به ارتقاي اعتبارات آب روستايي، علي الخصوص به منظور تسهيل در آب رساني توسط تانكرهاي آب رسان كوشش نمايند.

در ادامه رئيس شوراي اسلامي خوزستان اظهار داشت: منتخبان مردم در شوراها وظيفه دارند كه موضوعات مختلف را در استان مورد بررسي قرار دهند و رفع كمبودها را از مسوولان هر حوزه اي از جمله در بخش آب روستايي طلب نمايند.

سيما نيك نژاد گفت: سالانه جلسه هاي متعددي از سوي شوراي استان در خصوص رفع مشكلات بخش هاي مختلف برگزار مي شود و نتايج مثبتي در پي داشته است.

در اين مراسم، احمدعلي دوامي از نمايندگان خوزستان در شوراي عالي استان ها و تني چند از منتخبان شوراها در شهرهاي مختلف استان، به بيان مشكلات و كاستي هاي شهرها و روستاهاي خود پرداخته و خواستار رسيدگي شدند.

در سال جاري بيش از 430 ميليارد ريال اعتبار از محل اعتبارات تملك دارايي هاي خوزستان به آب و فاضلاب روستايي اختصاص يافته است و اين در حالي است كه به اعتقاد بسياري از كارشناسان، اصلاح شبكه هاي روستايي توزيع آب و تامين آب شرب استان نياز به تخصيص اعتبارات افزون تري، علي الخصوص در بخش اعتبارات ملي دارد. /س
برچسب ها: شبکه ، روستایی ، فرسوده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.