20 روستای استان زنجان در قالب طرح مهرماندگار صاحب گاز می شوند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز زنجان مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان گفت: گاز رسانی به 20 روستا و دو شهر این استان در قالب طرح مهر ماندگار در دست اجراست.

عسگریان هزینه برآورد شده برای اجرای این طرح ها را بالغ بر 80 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: تمامی این طرح ها با همت کارکنان این شرکت تا پایان امسال به بهره برداری می رسند.

وی با اشاره به اینکه درحال حاضر 15 شهر استان، با 1/98 درصد جمعیت شهری و 149 روستا با 36 درصد جمعیت روستایی، از نعمت گاز طبیعی برخور دار هستند تصریح کرد: با بهره برداری از این طرح ها، تعداد شهرها و روستاهای بهره مند استان به 17 شهر و 169 روستا ارتقا می یابد که با افتتاح تعدادی دیگر از طرح های گاز رسانی روستایی در هفته دولت، این میزان به 183 روستا تا پایان سال می رسد.

عسگریان ادامه داد: با افتتاح طرح های گاز رسانی، جمعیت بهره مند روستایی استان تا پایان سال، به 41 درصد و جمعیت شهری پس از افتتاح این دو شهر به 98.67 درصد افزایش می یابد.

مدیر عامل شرکت گاز استان زنجان گفت: با برنامه ریزی و پیش بینی های انجام شده با اجرای فازهای یک و دو برنامه جامع گازرسانی به روستاهای استان، پیش بینی می شود، تا پایان برنامه پنجم توسعه، 95 درصد خانوارهای روستایی استان، تحت پوشش گاز طبیعی قرار گیرند.

عسگریان با بیان اینکه مصوبات سومین سفر استانی هیئت دولت به استان زنجان برای تامین گاز 246 روستا ، با اولویت پیگیری می شود، افزود: در راستای پیوستگی گازرسانی، این مصوبه به 318 روستا تا پایان سال 92 ارتقاء پیدا کرده است./س

برچسب ها: گاز ، روستا ، مهرماندگار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.