مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری مرکزی بر ضرورت استفاده از توسعه فناوری نوین و استقرار سریع سامانه کنترل هوشمند برای آسان‌سازی ترافیک در استان تاکید کرد.

 

به گزارش خبرنگار  باشگاه خبرنگاران اراک ، فتح آبادی در نشست اعضای ستاد ارتقای فرهنگ ترافیک استان مرکزی اظهار داشت: بر اساس مصوبات ستاد ارتقای فرهنگ ترافیک استان مقرر شد شهرداری اراک هر چه سریع‌تر نسبت به استقرار سامانه کنترل هوشمند در شهر اقدام کند که متأسفانه تاکنون این مهم عمل نشده است.

وی تصریح کرد: با نصب این سامانه کنترل ترافیک در استان روند سهل و آسانی خواهد گرفت که انتظار می‌رود دستگاه‌های ذی‌ربط هر چه سریع‌تر نسبت به راه‌اندازی این سامانه اقدام کنند.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری مرکزی ابراز داشت: در سه ماه نخست امسال 119 نفر در تصادفات فوتی جان خود را از دست داده‌اند که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال قبلاز رشد 17 درصدی برخوردار است.

فتح‌آبادی با بیان اینکه بر اساس نظر کارشناسان عجله و شتاب‌زدگی 80 درصد علت تصادفات را به خود اختصاص داده است گفت: ارتقای فرهنگ ترافیک بدون مشارکت گرفتن از مردم امکان‌پذیر نخواهد بود برای دست‌یابی به این مهم باید مشارکت‌های مردمی را بیش از پیش تقویت کرد.

وی بر لزوم تدوین توسعه فرهنگ ترافیک در استان تاکید کرد و خاطر نشان ساخت: 50 درصد رعایت اصول ترافیکی در گرو فرهنگ‌سازی و توسعه آموزش‌های هدفمند است که تدوین توسعه فرهنگ ترافیک در این راستا تأثیرگذار خواهد بود./س

برچسب ها: اسقرار ، سامانه ، هوشمند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.