معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری كشور گفت: نخستین شهرك صنایع دستی كشور در استان مركزی ساخته می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک  ،صالحی مرام در حاشیه سفر به استان مركزی در جمع خبرنگاران افزود: عملیات اجرایی این شهرك در شهرستان زرندیه كه در مسیر اصلی تردد هشت استان كشور است و فاصله كمی با فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) دارد در نیمه دوم امسال آغاز می شود.

وی بیان كرد: شهرك صنایع دستی مذكور در زمینی به وسعت 500 هكتار و با برآورد اعتبار 10 هزار میلیارد تومان (یك میلیارد دلار) هدفگذاری شده و در فاز اول آن یكهزار واحد كارگاهی و عرضه صنایع دستی همراه با سایت نمایشگاهی تا پایان فعالیت دولت دهم بهره برداری خواهد شد.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری كشور اظهار كرد: آغاز عملیات اجرایی این شهرك كاری منحصر به فرد و بزرگ در حوزه صنایع دستی ایران است كه در طرح توسعه سه فاز اجرایی آن مجموعه های گردشگری نیز پیش بینی شده و در نهایت به منطقه ویژه اقتصادی تبدیل خواهد شد.

صالحی مرام بیان كرد: با بهره برداری از این شهرك بزرگ صنایع دستی حداقل زمینه اشتغال 10 هزار نفر فراهم خواهد شد.

وی بیان كرد: استانداری مركزی از اجرای این پروژه عظیم حمایت موثری كرده و قرار است با محوریت و سرمایه گذاری بخش خصوصی و اتحادیه های صنایع دستی كشور كلید بخورد.

صنایع دستی ایران از نظر تنوع محصولات در رتبه اول جهان قرار دارد و كیفیت بالای محصولات موجب شده كه تاكنون 116 اثر و نشان برتر مصنوعات دستی ایران در یونسكو به ثبت و نمایش در آید.

در حال حاضر 362 عنوان تولیدات در حوزه صنایع دستی ایران به بازار مصرف عرضه می شود و تنها هنر صنعتی است كه مالكیت فعالیت اقتصادی آن 100درصد در بخش خصوصی می باشد./س
برچسب ها: نخستین ، شهرک ، صنایع دستی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.