در 4 ماهه نخست سال جاری از بازارچه های مرزی خراسان جنوبی بیش از 74 تن کالا با ارزش 31 میلیون, 443هزار و 928 دلار صادر شده که 19 درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است .

 

سرپرست بازارچه های مرزی خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران بيرجند با اشاره به اینکه بیشترین حجم صادرات مربوط به مصالح ساختمانی بوده است گفت : موکت , فرش , بیسکویت , کیک , مصنوعات پلاستیکی , پروفیل , مصالح ساختمانی , مصنوعات فلزی از جمله اقلام صادراتی از بازارچه های مرزی است .

لکزایی افزود : در حال حاضر تمامی بازارچه ها فعال هستند که بیشترین صادرات از بازارچه مرزی میل 78 به میزان 22 میلیون 744 هزار 510 دلار بوده است .

وی همچنین میزان واردات کالا در 4 ماهه نخست سال جاری را از نظر ارزشی به میزان 137 هزار 810 دلار عنونا کرد و افزود : این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته با کاهش 63 درصدی روبه رو بوده است .

سرپرست بازارچه های مرزی خراسان جنوبی اضافه کرد : میزان واردات کالا از لحاظ وزنی 467 تن است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 55 درصد کاهش داشته است .

لکزایی ادامه داد : بیشترین اقلام وارداتی کنجد و اسپند است که از کشور افغانستان وارد شده است .

وی ادامه داد : فراهم سازی زمینه ایجاد دفتر کنسولگری کشور افغانستان در مرکز استان خراسان جنوبی , کمبود اعتبارات عمرانی سازمان بازارچه میل 78 , نداشتن چارت تشکیلاتی سازمان بازارچه های مرزی استان , مرمکت و بهسازی جاده مواصلاتی به بازارچه های مرزی استان را از عمد ه ترین مشکلات بازارچه ها ی مرزی خراسان جنوبی عنوان کرد.

صادرات کالا از بازارچه های مرزی خراسان جنوبی به استانهای هم مرز و شهرهای همجوار مرزهای استان در کشور افغانستان می باشد  ./س
برچسب ها: صادرات ، از ، بازارچه ، های ، مرزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.