بر اساس آمارهای رسمی، میانمار دومین تولید کننده جهانی تریاک پس از افغانستان است و منطقه شرق میانمار مهم ترین مکان تولید تریاک و آمفتامین در این کشور محسوب می شود.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، از زمان استقلال میانمار در سال 1948 سرکوب و شکنجه مسلمانان در این کشور تشدید شده و در سال 1952 قانونی در میانمار صادر شد که در آن، تابعیت مسلمانان از قومیت روهینگیا در این کشور لغو شد.

با اینکه بین پنج تا هشت میلیون مسلمان در میانمار زندگی می کنند اما این مسلمانان از همه حقوق شهروندی محروم هستند و در هفته های اخیر نیز دولت دست به کشتار و آواره کردن مسلمانان زده است؛ موضوعی که حتی سازمان های بین المللی مجبور به تایید آن شده اند.

اما به نظر می رسد باید نقش کارتل های موادمخدر را نیز در دشمنی دولت با مردم مسلمان در نظر گرفت. بر اساس آمارهای رسمی ، میانمار دومین تولید کننده جهانی تریاک پس از افغانستان است و منطقه شرق میانمار مهم ترین مکان تولید تریاک و آمفتامین در این کشور محسوب می شود.



اما مسلمانان حاضر در منطقه غرب میانمار اجازه کشت خشخاش و تولید موادمخدر را به دولت این کشور نمی دهند و از این نظر، کارتل های موادمخدر ضرر هنگفتی را از این بابت متحمل می شوند.

دفتر مبارزه با مواد مخدر و جرایم سازمان یافته سازمان ملل در گزارش سالانه خود در ماه ژوئن رسما اعلام کرده که مقادیر قابل توجهی از متامفتامین ها همچنان در میانمار تولید می شود و بخش اعظم تولید این ماده مخدر در ایالت «شان» یعنی منطقه مورد حمایت دولت میانمار صورت می گیرد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار