رئيس کميسيون اجتماعي مجلس از بررسي راهکارهاي کاهش آسيبهاي اجتماعي در مجلس خبر داد و گفت: براي کاهش آسيبهاي اجتماعي بايد ابتدا معضل بيکاري در کشور برطرف شود.

 
به گزارش گروه اجتماعي باشگاه خبرنگاران ،عبدالرضا عزيزي با بيان اين مطلب افزود: به منظور از بين بردن و کاهش آسيبهاي اجتماعي در کشور ابتدا بايد مشکلات اساسي جامه را که باعث ايجاد آسيبها مي شود را بررسي کرد و سپس براي رفع آن معضلات اقدامات لازم انجام مي شود.
 
وي با اشاره به اينکه بيکاري ريشه اصلي بروز آسيبهاي اجتماعي است، گفت: مشکل بيکاري جوانان باعث ايجاد خشونت و همچنين جرم و آسيب در جامعه مي شود.
 
رئيس کميسيون اجتماعي مجلس تاکيد کرد: چنانچه به ارائه برنامه و راهکارهاي مناسب نتوانيم معضل بيکاري را در جامعه برطرف کنيم در آينده با افزايش آسيبهاي اجتماعي روبرو خواهيم شد.
 
عزيزي به برنامه هاي اين کميسيون براي رفع مشکل آسيبها اشاره کرد و به مهر گفت: به طور حتم راهکارهاي کاهش جرايم و برنامه ريزي براي از بين رفت آسيبهاي اجتماعي در کشور در دستور کار کميسيون اجتماعي مجلس قرار خواهد گرفت اما با توجه به حجم زياد کار نياز است که کميسيون ديگر نيز وارد عمل شوند.
 
وي در مورد لايحه بيمه بيکاري نيز گفت: شوراي نگهبان به دليل بار مالي اين لايحه ايراداتي از آن گرفته بود که مجددا به مجلس بازگردانده شد و در نهايت نمايندگان با مجاز کردن دولت مشکل مالي را رفع و در قانون بودجه سال جاري اعتباري ويژه براي اجراي طرح بيمه بيکاري در نظر گرفتند.
برچسب ها: کاهش ، آسیب ، اجتماعی ، مجلس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار