امام جمعه قم گفت : رابطه امام علی(ع) با خدا نمونه بارز و کامل یک رابطه ایده ال در رابطه بنده و خالق است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از قم، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی، در مراسم احیاء شب نوزدهم ماه رمضان، در جمع زائران مسجد مقدس جمکران با اشاره به اهمیت بهره گیری از فیوضات لیالی قدر، گفت: شب‌های قدر از مهم ترین جایگاه‌های کسب فیض در درگاه الهی است که باید از این فرصت استثنایی برای غفران و رضوان الهی بهره برد.

وی افزود: یکی از مهم ترین وظایفی که بندگان در این ماه بر عهده دارند، دعاست که در این زمینه، قرآن و اولیاخدا سفارش بسیار زیادی کردند.

امام جمعه قم توسل به حضرات معصومین(ع) را شرط قبولی دعا، ذکر کرد و گفت: توسل به ائمه اطهار(ع) که واسطه فیض خدا بر روی زمین هستند، نقش بسزایی در تطهیر جان بندگان دارد.

وی، رابطه خدا و امام علی(ع) را نمونه بارز و کامل یک رابطه ایده ال در رابطه بنده و خالق ذکر کرد و افزود: حضرت امیرالمومنین(ع)، در تمام حالات زندگی، خود را بنده خدا می دانست و یک لحظه هم از یاد خداوند غافل نبود و در نقل‌های بسیار معتبر نیز آمده است که زمانی که حضرت دست به دعا بر می داشتند و با خداوند متعال مناجات می کردند، از ترس خداوند، از هوش می رفتند و بسیاری از مردم در این لحظات احساس می کردند که ایشان از دنیا رفته است و وقتی سرآسیمه این مطلب را خدمت حضرت زهرا(س) عرض می کردند، آن حضرت می فرمودن"این حالت، حالت طبیعی امام در موقع عبادت و دعاست."/س

برچسب ها: قم ، امام جمعه ، علی ، نمونه ، بنده خدا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.