رییس مرکزپزشکی حج و زیارت از بیماری های پرخطر زائران حج تمتع امسال خبر داد.

  سیدعلی ریاض در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران عنوان کرد: در حج تمتع امسال 78 هزار و 601 ایرانی عازم می شوند که از تعداد 70 هزار و 182 نفر تا به حال معاینه شدند.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: در معاینات صورت گرفته 24 هزار نفر دارای بیماری قند خون، 15 هزار نفر فشارخون بالا، 5 هزار نفر دچار بیماری قلبی و عروقی هستند و 28 نفر از زائران هم از ناراحتی کلیه رنج می برند و دیالیزی هستند.

ریاض یادآور شد: با آغاز اعزام زائران برای حج تمتع رو بیمارستان مرکز پزشکی حج و زیارت در مکه و مدینه و تکنیک در منا و عرفات و همچنین پایگاه های بسیاری در مسجد شجره و جو همه فعالیت خود را شروع می کنند.

وی خاطر نشان کرد: با بیمارستان های عربستان سعودی هماهنگی های لازم برای انتقال زائران ا یرانی در صورت لزوم انجام شده است.

نماینده رییس جمهور در جمعیت هلال احمر افزود: 123 تن دارو برای پوشش دارویی مورد نیاز زائران حج تمتع امسال به عربستان ارسال شده است و یادآور شد 445 پزشک زائران را در کاروان ها یاری می کنند.

سیدعلی ریاض در پایان خاطر نشان کرد: در معاینات انجام شده تا به امروز عدم استطاعت431 زائر تائید و استطاعت 33 زائر تائید نشده است./ل
برچسب ها: ریاض ، حج تمتع ، معاینات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار