آب گريپ فروت که تاکنون به عنوان ماده اي ناسازگار با دارو شناخته مي شد، به نظر مي رسد تأثيرات داروهاي سرطاني را بهبود مي بخشند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، دانشمندان دريافتند که مصرف يک ليوان آب گريپ فروت، کمک مي کند که بدن تنها با دريافت يک سوم از دوز معمول سيروليموس که نوعي داروي بسيار قوي سرطان است به همان ميزان بهبود يابد.
در حالت عادي و بدون وجود آب گريپ فروت، بدن به ميزان 3 برابر به اين دارو نيازمند خواهد بود. دريافت مقذار کمتر از اين دارو به معناي عوارض جانبي بسيار کمتر براي بدن است.
 اگر گريپ فروت همين تأثير را بر داروهاي ديگر نيز داشته باشد بيماران از اين پس مي توانند با عوارض کمتري از داروهاي ديگر نيز روبرو شوند.
 آب گريپ فروت از فعاليت آنزيم هايي که سبب کاهش سرعت ورود داروي سيروليموس به جريان خون مي شوند، جلوگيري مي کند.با جلوگيري از فعاليت اين آنزيم ها، اين داروها سريعتر و بدون مانع وارد جريان خون شده و بدن ديگر با سطوح خطرناک و حتي سمي دارو روبرو نخواهد بود.
داروي سيروليموس يا راپاميسين در دوزهاي بالاي 45 ميلي گرم در هفته سبب بروز عوارض جانبي از جمله مشکلات گوارشي مانند تهوع و اسهال مي شود و بيماران مجبورند از دوزهاي بسيار پايين تر استفاده کنند./ع ل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار