مرجان اشرفی زاده گفت: سینمای دفاع مقدس جزء گونه های پرهزینه سینما بشمار می رود ومتولیان آن باید برنامه ریزی وتمهیداتی را برای تضمین فروش، جذابیت و مخاطب پذیری درنظر بگیرند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، مرجان اشرفی زاده نویسنده وکارگران جوان سینما درگفتگو با روابط عمومی جشنواره فیلم مقاومت با طرح این پرسش اضافه کرد: شخصا فکر می کنم وقتی از یک واقعه مهم تاریخی و ارزشی به لحاظ زمانی سال ها دور می شویم باید اجازه دهیم نگاه های تازه از دریچه ای جدید به این اتفاق مهم کشور نگاه کنند وعرصه را برای جوان ها وتجربیات جدید آن ها آماده کنیم.

وی معتقد است: سینمای دفاع مقدس جزء گونه های پرهزینه سینما بشمار می رود ومتولیان آن باید برنامه ریزی وتمهیداتی را برای تضمین فروش، جذابیت و مخاطب پذیری درنظر بگیرند.

اشرافی زاده با بیان اینکه درحوزه سینمای دفاع مقدس باید برخورد با مخاطب را جدی بگیریم واین مسئله در گرو تولیداتی است که همه اقشار جامعه را درگیر خود کنند خاطرنشان ساخت:  چراکه موضوع دفاع مقدس موضوعی عمومی و مردمی بشمار می رود و وقتی دراین زمینه موفقیم که مردم را به سالن های سینما بیاوریم.

وی با اشاره به اینکه امروز زمان آن رسیده که زوایای دیگری از جنگ را به تصویر بکشیم عنوان کرد: شاید، عدم نگاه ساختارشکنانه و نقد منصفانه مسئله جنگ ما را دچار معضلات امروز سینما کرده درحالی که جنگ در قالب هنر سینما باید تجزیه و تحلیل شود.

این کارگردان جوان سینما، همچنین، اظهار داشت: اصلاح وتسری فرهنگ وسیع مقاومت درجشنواره ای که امید زنده نگه داشتن سینمای دفاع مقدس است می تواند به خوبی کارگشا باشد و قطعا، حمایت های متداول جشنواره از تولیدات، سینمای این ژانر را به رشد متعالی خود برساند.

وی سینمای مقاومت را متعلق به تمامی انسان های آزاده جهان دانست و افزود: اگر سینمای بیداری اسلامی را تبلیغ می کنیم باید جشنواره پیگیر حوزه های تحقیقی و به دنبال ایده های واقعی باشد و تاثیرات آن را طی سال ها جستجو کند چراکه جشنواره با تغییر نامش وسعت مقاومت را در مرزهای ایران باقی نگذاشته و تمامی کشورهایی که به دنبال دفاع از انسانیت و آزادی خواهی هستند را به عرصه آورده است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: یکی از بخش های خوب جشنواره بخش قلم طلایی است که با حمایت از فیلم نامه های استاندارد و مطلوب امیدوارم محلی باشد برای ایجاد و تولید فکرهای نو برای سینمای برجسته دفاع مقدس وهمچنین، فضایی برای ایده پروری و انگیزه برای رشد فیلم نامه نویسی در کشور ایجاد شود.

شایان ذکر است دوازدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت، توسط انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس و با مشارکت و همیاری"سازمان سینمایی کشور  و استانداری کرمان"با رویکرد "مقاومت، بصیرت و شکوفایی و به منظور" تبیین فرهنگ مقاومت و پاسداشت حماسه های انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس" و "نگاه به حضور سازنده ایثارگران در مقابل دشمنان"، "تحریم اقتصادی"، "دستاوردهای علمی و افتخارات جهانی"، "مقاومت و بیداری اسلامی"، "مقابله با استکبار جهانی"، "تروریسم" و"صهیونیسم بین الملل" در قالب بخش های مختلف سینمایی، کوتاه، مستند، ویدیویی، فیلمنامه نویسی و چشم انداز سینمای مقاومت ایران و نشست های تخصصی و بزرگداشت سینماگران عرصه انقلاب و دفاع مقدس و برنامه های جانبی دیگر همزمان با هفته دفاع مقدس به مرکزیت استان کرمان در استان های مختلف و هشت کشور جهان برگزار می شود./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار