وزير صنعت، معدن و تجارت گفت: خبرنگاران در شرايط فعلي بايد در انعكاس اخبار دقت داشته باشند چرا كه بيان برخي صحبت ها كه تنها در حد ايده و نظر است به بازار ارز تاثير مي گذارد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، مهدي غضنفري در شامگاه ديشب در ضيافت افطار با خبرنگاران اظهار داشت: شرايط كشور بسيار خاص و حساس است و انجام برخي مصاحبه ها در خصوص ارز بلافاصله به روي بازار اثر منفي مي گذارد.

وي ادامه داد: در صورتي كه برخي از مصاحبه ها تنها در حد ايده و نظر بوده اما در خبر تحت عنوان مصوبه دولت و يا شوراي پول و اعتبار مطرح مي شود و اين امر بازار را متشنج مي كند.

غضنفري با اشاره به برخي مطالب عنوان شده در رسانه ها تصريح كرد: فردي ايده سه نرخي شدن ارز را مطرح مي كند و فردي ديگر تك نرخي شدن ارز و ايجاد بازار بورس و به دنبال آن شفافيت در قيمت ها را كه اين مطاب تنها طرح و ايده است و تا زمان تصويب شدن نبايد تاثيري به بازار بگذارد.

وزير صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: در چنين شرايطي يك فعال اقتصادي قدرت تصميم گيري ندارد و حركت او براي تهيه مواد اوليه توليد و تامين كالا با كندي مواجه مي شود و تبعات آن چند ماه در بازار ماندگار خواهد ماند.

اين مقام مسئول در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به اهداف تحريم كنندگان گفت:‌ آنها با كل حكومت و مردم مخالف هستند.

غضنفري با بيان اينكه در شرايط اقتصاد مقاومتي مهمترين مطلب روحيه بالا است اظهار داشت: در دوران 8 سال دفاع مقدس با وجود فشارهاي بالاي اقتصادي، كمبود كالا در بازار، مردم روحيه خوبي داشته و از آن شرايط سخت اعتراضي نمي كردند.

وي با اشاره به اينكه در اين نوع اقتصاد به عمد از واژه مقاومت استفاده مي شود افزود: اين به آن دليل است كه شرايط اقتصادي به سمت يك نبود واقعي در حركت است.

غضنفري با تاكيد بر اينكه خبرنگاران در اين شرايط بايد رسالت خود را انجام دهند خاطرنشان كرد: بايد در انعكاس مطالب نهايت دقت شد تا آسيبي به بدنه جامعه و حكومت وارد نشده و موجبات سوء استفاده دشمنان فراهم نشود./عب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار