معاون امور مالیاتی شهرستان اصفهان گفت: از ابتدای مرداد ماه جاری ثبت‌نام اشخاص حقیقی برای دریافت کد اقتصادی آغاز شده و ثبت‌نام تا 30 آبان ماه جاری برای خود اظهاری مودیان مالیاتی ضروری است.





به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، عباس مزیکی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: تیرماه جاری مراحل دریافت و صدور کد اقتصادی برای اشخاص حقوقی مودی مالیاتی صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: بر اساس قانون در صورتی که حقوق مربیان آموزشگاه‌های رانندگی پس از کسور قانونی مشمول مالیات شود این آموزشگاه‌ها باید مالیات حقوق این افراد را به نظام مالیاتی پرداخت کنند.

معاون امور مالیاتی شهرستان اصفهان با بیان اینکه مؤسسات مطبوعات مشمول بند "ل" ماده 139 برنامه پنجم هستند، تصریح کرد: اخذ مجوز برای این مؤسسات بر مبنای توافق وزارتخانه فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان مالیاتی است و دارا بودن مجوز برای مؤسسات یکی از شروط معافیت مالیاتی است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر بر اساس قانون شرط معافیت مالیاتی تسلیم اظهار‌نامه مالیاتی است، افزود: در صورتی که مؤسسات مطبوعاتی شرایط مورد نیاز را رعایت و اظهارنامه مالیاتی تسلیم کنند و شرط مجوز را بر اساس توافق وزارتخانه فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان مالیاتی رعایت کنند می‌توانند از معافیت مالیاتی برخوردار شوند.

مزیکی تاکید کرد: در صورتی که دفاتر سرپرستی خبرگزاری‌ها بر اساس بند "ل" ماده 139 برای اخذ مجوز خود مصداقی بیاورند می‌توانند از معافیت مالیاتی استفاده کنند.

وی به زمان ثبت‌نام اشخاص حقیقی برای دریافت کد اقتصادی مالیاتی اشاره کرد و افزود: از ابتدای مرداد ماه جاری ثبت‌نام اشخاص حقیقی برای دریافت کد اقتصادی آغاز شده و ثبت‌نام برای کد اقتصادی تا 30 آبان ماه جاری برای خود اظهاری مودیان مالیاتی ضروری است.

معاون امور مالیاتی شهرستان اصفهان با بیان اینکه مودیان مالیاتی که برای دریافت کد اقتصادی خود اقدام نمی‌کنند، به صورت طبیعی نمی‌توانند از شرط خوداظهاری استفاده کنند، گفت: اخذ دفاتر قانونی سال گذشته یکی دیگر از شروط مورد نیاز برای شرط خود‌ اظهاری بوده است.

وی اظهار کرد: گرفتن دفاتر قانونی یکی از شروط خود اظهاری سال 91 است و اشخاص حقیقی و حقوقی در صورت عدم دریافت کد اقتصادی در دفاتر خرید و فروش مشمول 10 درصد جریمه می‌‌شوند./ج1

برچسب ها: اصفهان ، مالیات ، ارشاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.