‌مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی گفت: نگرش کاربردی به ارزش‌ها و آموزه‌های دفاع مقدس در راستای شناسایی و تطابق‌سازی آنها ضروری است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه ، حجت‌الاسلام محمدباقر کریمی در نخستین جلسه کمیته کارشناسی شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت که در سالن همایش اداره‌کل فرهنگ و ارشاد آذربایجان‌غربی برگزار شد، استخراج تقویم مناسبت‌های استانی را ضروری دانست و اظهار داشت: این تقویم در حوزه شهادت، دفاع مقدس و با هماهنگی همه دستگاه‌ها و نهادهای استانی تدوین می‌شود.

وی افزود: دفاع مقدس و خون پاک شهیدان صفحات زرین عشق، حماسه، ایثار، بصیرت، عزت، شرف و استقلال را برای میهن اسلامی بیمه کرده است که باید امروز با معرفت جوهری از این ارزشمندترین‌ها برای کشور به معنای واقعی کلمه حراست کرد و فرهنگ آن را بسط و گسترش داد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی گفت: همه جوانان و اقشار مختلف جامعه به دفاع از نظام جمهوری اسلامی که ارمغان خون هزاران شهید این مرز و بوم است، برخاستند که جنس آن توام با بصیرت و معرفت و اعتقاد بود و این مهم جای تببین در برنامه‌های فرهنگی را دارد.

وی با بیان اینکه موضوع دفاع مقدس در ابعاد مختلف دارای ارزش‌های عمیق انسانی، ملی و الهی است، اذعان داشت: دفاع مقدس از جنگ‌های دیگر ملی و میهنی متفاوت است و شاخصه‌های مادی و نظامی در معادلات را به طور کامل برهم زده است.

کریمی گفت: هزینه‌ای که برای پیروزی دفاع‌ مقدس به وجود آمده برابر با خون شهیدان و از دست‌دادن بهترین نیروهای مدیریتی و مخلص کشورمان است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی با اشاره به مفهوم جهاد و شهادت خاطرنشان کرد: شهادت‌طلبی و رشادت رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس ادامه حرکت نهضت مقدس، خونین، اثرگذار و ماندگار عاشوراست که باید زنده‌تر، پویاتر و بالنده‌تر برای ترویج آن به نسل جوان ارائه تلاش شود.

کریمی ادامه داد: در دفاع مقدس مردم ایران نه تنها به مزدوران و حامیانشان بلکه به تمامی جهانیان درسی دادند که به عنوان هویت متعالی ایرانیان در ذهن تاریخ حک شد و بار دیگر عاشورایی در این عصر بر جهان ترسیم شد تا اثرگذاری و زنده‌بودن پیام‌ها و آموزه‌های قرآنی و دینی ما مسلمانان به دنیا صادر شود.

وی اظهار کرد: ایثار، صبر و تحمل، از خودگذشتگی، تفکر، عرق ملی و دینی، عمل به آموزه‌های ارزشی و قرآنی، مدیریت در عرصه‌های مختلف، همدلی و یکدلی، صداقت و بسیاری از واژه‌هایی که برای کشورهای دنیا به عنوان رفتارها و کردارهای آرمان شهرشان تعریف می‌شود همگی در دفاع مقدس برای کشورمان به صورت عینی اتفاق افتاد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه ارزش‌های اولیه‌ دوران دفاع مقدس سرشار از صحنه‌های رشادت‌های رزمندگان اسلام و ایستادگی‌ آنها در برابر متجاوزان است، تصریح کرد: صحنه‌های رزم و نبرد حق علیه باطل یک بعد از جنگ بود و تشعشع‌های اخلاقی انسانی مدیریتی و فرهنگی پنهان و آشکار این صحنه‌ها نماد فرهنگی بود که از شأنیت و سابقه‌ای متعالی برخوردار است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.