برخی افراد دچار التهاب پوست در اثر استفاده از تزئینات می شوند که بهتر است با مطالبی در این رابطه آشنا شوند.

دکتر عباس انتظاری، متخصص پیشگیری از بیماری ها و عضو هیئت علمی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و عضو انجمن علمی لیزر پزشکی ایران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، اظهار داشت: یکی از مشکلات شایع که در افراد مشاهده می شود ایجاد ضایعات التهابی در محل گوشواره ، انگشتر، گردنبند و ساعت است که افراد را دچار اذیت می کند.

وی تصریح کرد: این حالت به طور عموم در اثر حساسیت به نیکل یا حتی طلا ایجاد می شود.

این متخصص متذکر شد: به طور معمول در محل قرار گرفتن طلا یا نیکل روی پوست ( گوش ، مچ دست، گردن یا انگشتان) درماتیت و التهاب پوست مشاهده می شود که شامل قرمزی، پوسته ریزی ، تاول و دلمه است.

انتظاری خاطر نشان کرد: گاهی مواقع نیکل به کار رفته در زیپ و یا دکمه های فلزی لباس می تواند باعث ایجاد التهاب در پشت و یا سایر نواحی شود که فرد را دچار اذیت کند.

این عضو هیئت علمی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به این گروه افراد سفارش کرد: بهترین درمان برای این گروه حذف عامل ایجاد کننده التهاب نظیر گوشواره ،گردنبند یا ساعت از نواحی بدن است و همچنین  به این افراد توصیه می شود برای درمان دارویی در موارد شدید و یا مقاوم به طور حتمی با پزشک خود مشورت کرده و از راه های درمانی وی بهره مند شوند./ح
برچسب ها: پوست ، التهاب ، حساسیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار