يك كارشناس اقتصادي با بيان اينكه كشور از پتانسيل هاي بالايي در جذب سرمايه گذاري خارجي برخوردار است، گفت: با تشويق سرمايه گذاران خارجي سرمايه هايشان به بخش هاي توليدي سوق داده مي شود.

محمدحسين فاتحي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اينكه بخش هايي مانند كشاورزي،‌ صنايع و معادن و ديگر بخش هاي توليدي نيازمند سرمايه گذاري هستند اما سرمايه گذاران خارجي بر سرمايه گذاري بيشتر در بخش هايي چون حامل هاي انرژي از جمله نفت و گاز تمايل نشان مي دهند، افزود: دستگاه هاي نظارتي با اعمال راهكارهاي مناسب زمينه را براي ورود سرمايه گذاران خارجي به اين بخش مهيا كنند.

وي همچنين در ادامه با تاكيد بر اينكه سرمايه گذاري ها يك پروسه عملياتي زمان بر و طولاني مدت هستند و بايد در يك زمان مشخص آغاز، اجرا و به پايان رسند تصريح كرد: اين پروسه به پارامترهاي متغيري كه موجب اعمال تغييرات و ريسك پذيري در آن مي شود وابسته است كه اين امر موجب مي شود تا سرمايه گذاران سودآوري كمتر و تضمين شده را بر خطر ريسك پذيري ترجيح دهند.

فاتحي با اشاره به اينكه كشور از پتانسيل هاي بالايي جهت جذب سرمايه گذاران خارجي برخوردار است افزود: بايد با تشويق سرمايه گذاران خارجي، آنها را به سرمايه گذاري در بخش هاي ديگر توليدي هدايت كرد.

اين كارشناس مسايل اقتصادي در پايان خاطرنشان كرد: با وجود پارامترهاي مثبت از جمله دسترسي به آب هاي آزاد، استفاده از منابع طبيعي و دسترسي به بازار آسياي ميانه در امر سرمايه گذاري بايد با هموار ساختن اين مسير به جذب سرمايه گذاران خارجي كمك كرد./عب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار