مهم ترین وظیفه ای که مرکز فضایی البرز بر عهده دارد دریافت دیتاهای ماهواره ای جهت استفاده در زمینه هایی همچون هواشناسی، نقشه برداری و کشاورزی است.

محمد رضا ابراهیمی ، سرپرست مرکز فضایی البرز در گفتگو با خبرنگار گروه دانش های روز باشگاه خبرنگاران، گفت: فعالیت عمده مرکز فضایی البرز اخذ تصاویر ماهواره ای است یعنی دیتاهای تعداد زیادی از ماهواره های خارجی را دریافت و آرشیو می کنیم تا بتوانیم عملیات های لازم اولیه را بر روی آن ها انجام دهیم.

وی افزود: اطلاعاتی که در حال حاضر دریافت می کنیم از ماهواره های NOA ،  FITC ، Tera و Modis هستند که برای اهور هواشناسی تهیه نقشه های کاربری اراضی، نقشه های شهرها و برآورد محصولات کشاورزی مورد استفاده قرار می گیرند.

ابراهیمی تاریخ شروع به کار این مرکز را سال 1351 دانست و اظهار داشت: در سال 1355 همزمان با پرتاپ ماهواره آمریکایی اولین آنتن ماهواره ای دریافت اطلاعات را فعال کردیم و تا سال 1357 توانستیم اطلاعات ماهواره ای را از سد پوشش کامل از کشور دریافت کنيم.

وی تاکید کرد: از سال 1376 تمامی دیتاهای مختلف را از طریق مرکز فضایی البرز دریافت می کنیم و با سازمان های مختلفی در تماس هستیم.

ابراهیمی ایجاد آزمایشگاه سنجش از دور، مرکز دیتا سنتر (مرکز جمع آوری اطلاعات بدست آمده از ماهواره ها) و اخذ دیتاهای ماهواره های مختلف را از جمله فعالیت های قابل اجرا در این مرکز دانست./ح
برچسب ها: ماهواره ، دیتا ، مرکزفضایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار