شهردار شاندیز گفت: بخش عمده بودجه سالانه این شهرداری توسط سرمایه گذاران بخش خصوصی تامین می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد و به نقل از روابط عمومی سازمان همیاری شهرداری های خراسان رضوی، مهندس جواد رجب زاده استفاده از ظرفیت سرمایه گذاری بخش خصوصی را به عنوان یکی از میانبرهای توسعه شهری عنوان کرد و افزود: از آنجایی که اعتبارات استانی برآورد شده برای شهرداری شاندیز در سال 91 حدود 5 میلیارد ریال می باشد و این رقم تنها 5 درصد از بودجه کل شهرداری را تشکیل می دهد، به سرمایه گذاری بخش خصوصی به ویژه در بخش گردشگری روی آورده ایم.

وی افزود: صدور مجوزهای طرح های توسعه گردشگری علاوه بر کسب درآمد برای شهرداری، منجر به افزایش اشتغال و رونق اقتصادی در شاندیز می شود.

شهردار شاندیز اولویت نخست این شهرداری را حمایت از سرمایه گذاران بخش خصوصی در زمینه توسعه گردشگری عنوان کرد.

رجب زاد افزود: بودجه سال91 شهرداری شاندیز حدود 150 میلیارد ریال برآورد شده است که با توجه به تجربه سال های گذشته پیش بینی می شود رقمی بیشتر از مبلغ برآورد شده محقق شود.

وی در ادامه با بیان اینکه 10 درصد منابع داخلی شهرداری شاندیز از محل پرداخت عوارض از سوی مردم تامین می شود، اظهار داشت: متاسفانه مشکلی که در شهرهای کوچکی همچون شاندیز وجود دارد نهادینه نشدن فرهنگ پرداخت عوارض توسط شهروندان است.

شهردار شاندیز افزود: در صورتی که پرداخت به موقع این عوارض می تواند به عنوان درآمد پایدار قسمت اصلی هزینه های جاری شهرداری را تامین کند /س

برچسب ها: بخش ، خصوصی ، شاندیز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.