عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس گفت: حضور كوفي عنان در نشست مشورتي ايران با 10 كشور جهان بسيار حائز اهميت است چراکه وي اطلاعات بسيار كاملي از شرايط سوريه دارد.

حسين سبحاني‌نيا نماينده مردم نيشابور در مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران با اشاره به برگزاري نشست مشورتي تهران درباره سوريه گفت: با توجه به شرايط فعلي سوريه برگزاري نشست مشورتي ايران با حضور  10 كشور جهان مي‌تواند عامل موثري در بازگشت آرامش به اوضاع داخلي سوريه باشد.

وي با اشاره به اينكه حمايت ايران از سوريه مي تواند به آرامش منطقه كمك كند، تصريح كرد: سوريه هميشه مورد حمايت ايران است و برگزاري اين نشست مي‌تواند از كشتار مردم و نزاع داخلي در اين كشور جلوگيري كند.

نماينده مردم نيشابور با اشاره به حضور كوفي‌عنان در اين نشست اظهار داشت: استعفاي كوفي عنان از ماموريتش در سوريه به خاطر كار شكني‌هاي پي‌در‌پي غربيان در ايجاد صلح در اين كشور بود و زماني كه وي احساس كرد ديگر نمي‌تواند برنامه‌هاي مد نظر خود را در تحقق صلح پيش ببرد از ماموريتش در سوريه استعفا كرد.

سبحاني‌نيا در پايان خاطر نشان كرد: كوفي‌عنان اطلاعات بسيار مفيدي از سوريه دارد و نظرات و پيشنهادات او براي به نتيجه رساندن اين نشست بسيار حائز اهميت است.

"انتهاي پيام"/س3
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار