وزیر آشتی ملی سوریه سه‌شنبه شب در ضيافت افطاری که به مناسبت حضور هیات ایرانی در اين كشور برگزار شد با سعيد جلیلی، دبير شوراي عالي امنيت ملي ديدار كرد.

به گزارش حوزه سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، سعيد جليلي در این دیدار ابتکار سوریه در تعیین وزیر آشتی ملی را بسیار ارزشمند دانست و اظهار كرد: جمهوری اسلامی ایران همواره بر گفتگوی ملی و راه‌حل سوری برای مسأله سوریه اصرار داشته است.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی تأکید کرد: ادعای برخی کشورها درباره حمایت از دموکراسی در سوریه همزمان با صدور سلاح و تروریسم به این کشور دروغی بیش نیست و دشمنان مقاومت مقاصد شوم خود را در سوریه تعقیب می‌کنند.

"علی حیدر" وزیر آشتی ملی سوریه نیز با بیان این‌که مناسبات جمهوری اسلامی ایران و سوریه معنوی، عمیق و بی‌نظیر است تصریح کرد: همه ملت سوریه اعم از شیعه، سنی و مسیحی خواهان تعیین سرنوشت خود در چارچوب راهکارهای دموکراتیک هستند و جریان امپریالیسم و صهیونیسم جهانی هرگز به اهداف خصمانه خود در سوریه نخواهند رسید.

جلیلی هم‌چنین در کنفرانسی مطبوعاتی به سوالات خبرنگاران در سوریه پاسخ داد و با بدرقه رسمی مقامات سوری دمشق را به مقصد بغداد ترک کرد.

انتهاي پيام /ش3
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار