مبارزه با کرم سرشاخه خوار هلو در 5 هزار هکتار از باغ های هلوی استان چهارمحال و بختیاری با موفقیت پایان یافت .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد:  مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه این استان جزو هفت استان برتر تولیدکننده هلو در کشور است ، گفت : مبارزه با نسل کرم سرشاخه خوار هلو در 5 هزار هکتار باغ های هلوی استان ازاوایل تیر آغاز شد .

برزگر افزود : کرم سرشاخه خوار هلو در بیشتر استان های کشور انتشار داشته و از آفات مهم درختان هلو ، بادام ، زردآلو ، آلو ، سیب و خرمالو قیسی ، زالزالک و ازگیل است .

وی گفت : این حشره در فصل ثمر دهی میوه داخل سرشاخه‌ها و باعث خشک شدن آنها و ایجاد سرشاخه‌های فرعی می شود و در نسل بعد وارد میوه هلو ، بادام و آلو شده و همراه با کرم سیب و کرم آلو موجب از بین رفتن آن می شود .

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری گفت : این حشره پس از رشد کامل از میوه خارج می‌شود و در شکاف کلوخه‌های سطح خاک ، برگهای پوسیده و لابلای علفهای هرز زیر درختان پس از تنیدن پیله فوق‌العاده ظریف تبدیل به شفیره می‌شود و به مرور میوه درختان را از بین می برد .
برزگر افزود : برای مقابله با انتشار بیشتر کرم سرشاخه خوار هلو سموم مالاتیون به میزان 2 در هزار و فوزالون ، دورسبان و دیازینون به میزان یک و نیم در هزار هکتار باغ های این استان سمپاشی شد ./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.