نرمش کردن قبل از انجام هر ورزشی بسیار مهم است اما گاهی اوقات همین نرمش ها می توانند برای سلامتی بدن بسیار مضر باشند و باید از انجام ان ها خودداری کنید.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک ، در هر باشگاه ورزشی که پا بگذارید عده ای را می بینید که در حال نرمش کردن هستند اما برخی از این نرمش ها می توانند بیشتر برای سلامتی بدن شما مضر باشند تا به زیباتر شدن بدن شما کمک کند. در ادامه نگاهی خواهیم داشت به تعدادی از این نرمش های خطرناک:
بلند کردن مستقیم پا
یکی از نرمش هایی که برای تقویت عضله های شکمی از ان استفاده می شود بلند کردن پاها به صورت 90 درجه است و فشار بسیار زیادی نیز به قسمت زیر شکم و همچنین کمر وارد می کند. پزشکان می گویند وقتی پاها به سمت بالا حرکت می کند رگ های پشت کمر کشیده می شوند و انجام این عمل هم می تواند به این رگ ها آسیب وارد کن هم ورزشکار را در معرض خطر دیسک کمر قرار می دهد.

بشین پاشو
یکی از تمرین هایی که برخی از مربیان بسیار روی آن تاکید دارند انجام بشین و پاش واست و آن ها می گویند هر چه بیشتر پایین بروید عضلات بیشتری در بدن شما ساخته می شود اما به این نکته باید توجه داشته باشید که این کار می تواند فشار بسیار زیادی را به زانوهای شما وارد کند و انجام این نرمش خیلی زود شما را زمین گیر می کند. اگر سعی دارین این نرمش را انجام دهید به این نکته توجه کنید که نباید قسمت تهتانی شما از زانوها پایین تر برود.
دستگاه جلو پا
یکی از دستگاه هایی که در هر باشگاه بدنسازی شما می توانید ببینید دستگاه کار بر روی عضلات جلوی پا است و عده بسیار زیادی نیز بدون توجه به عواقب این دستگاه از آن استفاده می کنند. استفاده از این دستگاه آسان ولی این دلیلی نمی شود که مشکلی بای سلامتی شما ندارد. این دستگاه فشار بسیار زیادی به زانوهای شما وارد می کند و همچنین در وزنه های سنگین نیز کمر شما را بسیار تحت تاثیر قرار می دهد. این فشارها می توانند باعث بروز مشکلات جدی شوند./س

برچسب ها: نرمش ، خطرناک ، سلامتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.