سيد علي ضيا در برنامه ماه عسل در حضور دو تن از حافظان نوجوان كشور و ديدن توانايي هاي آن ها در قرائت قرآن كريم حسرت خود را نسبت به ناتواني اش در قرائت اين كتاب آسماني اظهار داشت.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران، شب گذشته در هجدهمين روز از ماه مبارك رمضان ويژه برنامه ماه عسل كه در اين روزهاي زيباي عرفاني و معنوي مهمان خانه هاي روزه داران است با اجراي سيد علي ضيا از شبكه سه سيما به روي آنتن رفت و سپس تيتراژ آغازين برنامه با صداي بنيامين بهادري طنين انداز شد.
 
مجري برنامه در لحظات آغازين با اين جمله ماه عسل هجدهم را آغاز كرد: امشب شب آشتي كنان خودم با خداي خودم در فضايي كه فقط من و او هستيم و با هم حرف مي زنيم خيلي وقته دلم برايش تنگ شده براي اينكه سرم را پايين انداخته و بگويم مي خواستم بنده خوب شما باشم.

وي افزود: خدا امشب بي بهانه مي بخشد و تنها كافيست بگوييم پشيمانيم.

در آيتم حافظان قرآن كريم ميثم عليپور(كارشناس ارشد مديريت دولتي و حافظ كل قرآن كريم) مهمان اين بخش از برنامه بود.

ميثم عليپور (حافظ كل قرآن كريم )گفت: 25سال سن دارم و از سال 1380شروع به حفظ قرآن كرده و در مدت دو سال حافظ كل قرآن شدم.

علي اميني (حافظ مترجم و مفسر قرآن كريم )به همراه پدرش حجت السلام و المسلمين احمد اميني و مادرش سيمين دخت پاشايي و مهدي اميني برادر خردسال و فاطمه اميني خواهر خردسالش از مهمانان بخش اول برنامه ماه عسل بودند.

علي اميني(حافظ مترجم و مفسر قرآن كريم)با حضور در اين برنامه گفت: حفظ قرآن قدم اول است و قدم هاي بعدي فهم و درك و تدبر در قرآن است و مرحله بعدي عمل به وظايف ديني است.

علي مفسر نوجوان قرآن با سخن شيوا و شيرين خود به تفسير كوتاهي از قرآن پرداخت.

حجت السلام و المسلمين احمد اميني گفت: حفظ قرآن و ترجمه قرآن را مادرش به علي آموزش مي دهد و در حال حاضر دو سال است كه علي مترجم قرآن كريم است.

سيمين دخت پاشايي در ادامه عنوان كرد: مهم ترين كار اين است كه خانواده فرزندان خود را در محيط قرآني قرار دهند و خود با قرآن انس داشته باشند و فرزندشان را به قرآن سوق دهند.

وي ادامه داد:بايد فرزندانمان را از كودكي با قرآن مانوس كنيم و در زندگي  آن را عملي كنيم.

علي ضيا بعد از صحبتهاي علي اميني مهمان نوجواني كه به خوبي قرآن را تفسير مي كرد اظهار داشت: انسان بايد بياموزد كه ممكن است خيلي از افراد داراي سن كمتر باشند اما حرف ها و سخنانشان بسيار شنيدني تر باشد و بايد پاي صحبت هاي آنان بنشينيم.

مجري در ادامه افزود: امشب ميهمانان بسار ارزشمندي داريم افرادي كه خيلي بيشتر از من دغدغه دين و كلام الله دارند.

حنانه سادات موسوي دلجو (حافظ  كل قرآن كريم) به همراه پدرش سيد موسي موسوي دلجو و مادر خود سيده خديجه سليمانيان و خواهر چهارساله خود ريحانه سادات موسوي دلجو (قرآن آموز خردسال)از ميهمانان بخش دوم برنامه ماه عسل بودند.

در ابتدا وله اي از حنانه سادات در هنگام سخنراني پخش شد.

حنانه سادات موسوي دلجو (حافظ كل قرآن )گفت: به تشويق پدر و مادرم در سن 3سال و 8 ماهگي به كلاس قرآن رفتم و از سن چهار سالگي در كلاس سخنراني حضور يافتم كه مادرم متن سخنراني را مي نوشتند ومن براي سخنراني مي رفتم.

وي افزود: از زماني كه حافظ قرآن شدم حافظه ام قوي تر شده و مفاهيم قرآني را بهتر مي آموزم  با حفظ قرآن به خدا نزديكتر شد ه ام.

وي ادامه داد: كتاب قرآن چراغ راه است و حفظ آن سعادتي است كه نصيب هر كسي نمي شود.

ريحانه سادات موسوي دلجو (قرآن آموز خردسال) هم در اين برنامه با لحن شيرين كودكانه خود داستاني قرآني را بيان كرد.

و مجري برنامه با ديدن تواناييهاي دو تن از حافظان نوجوان و تحت تاثير قرار گرفتن صحبتهاي آنان كه بسيار شيوا به حفظ  قرآن و تفسير آن مي پراختند عنوان كرد: برخي وقتها انسان حسرت مي خورد به خاطر اينكه عقب هستم و بايد بگوييم كه عقب هستم.

ماه عسل برنامه اي است كه در ايام ماه مبارك رمضان هرشب ساعت 19:15 از شبكه سه سيما با اجراي سيد علي ضيا و تهيه كنندگي مجيد يوسفي به  روي آنتن مي رود./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
معین
۰۷:۲۲ ۲۸ مرداد ۱۳۹۱
برنامه فوق العاده ضعیف است. سوالات با فضای روانی برنامه تناسب ندارد.
Iran (Islamic Republic of)
بهراد
۱۲:۲۱ ۲۵ مرداد ۱۳۹۱
ایواله علی ضیا..
آخرین اخبار