منابع خبري از احتمال بروز فاجعه انساني جديد در سومالي خبر دادند

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی روسیا الیوم، بازگشت دهها خانواده سومالیایی به شهر بیداوا و اردوگاههای اطراف آن بعد از خروج جنبش مسلح جوانان از آن آغاز شد.

در چند کیلومتری شهر بیداوا سومالی اردوگاهی وجود دارد که صدها خانواده برای فرار از خشکسالی به این اردوگاه پناه آورده اند.

یکی از ساکنان این اردوگاه گفت مردم به علت خشکسالی به اینجا می آیند. فصل برداشتی وجود ندارد زیرا مردم به علت عدم بارش باران و ناامنی زمینهای خود را نکاشته اند.
خبرنگار این شبکه افزود بسیاری از سومالیایی ها توانستند سال گذشته در روستاهای خود بمانند و به انبار کردن مواد غذایی روی آوردند اما با تمام شدن این مواد غذایی ، به تدریج با کودکانی به این اردوگاه مهاجرت کردند که از سوء تغذیه رنج می برند. صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد یونیسف از تنها بیمارستان منطقه ای در بیداوا که این کودکان را پذیرش می کند و برنامه های غذایی درمانی ارائه می دهد، حمایت می کند. کودکان با این برنامه ها مواد اساسی و مورد نیاز بدن را دریافت می کند.

یکی از پرستاران این بیمارستان گفت بیشتر مواردی که در بیمارستان پذیرش می شوند تا حدودی مشابه هستند.

مادر یک دختر بچه دو ساله مسافت نود کیلومتری را برای درمان دختر خود که از سوء تغذیه شدید رنج می برد، سپری کرده است.

با توجه به اینکه بارندگی اندک بوده و مردم امکانات کشاورزی ضروری در اختیار ندارند به نظر نمی رسد فصل برداشت امسال خوب باشد. بنابراین ممکن است خانواده های بیشتری به بیداوا مهاجرت کنند. این مسئله خطر بروز فاجعه انسانی جدیدی در این کشور که از چند دهه پیش از بحران ها و فاجعه ها رنج می برد ، به دنبال دارد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار