طرح ساخت هرم خئوپس برای نخستین بار توسط محققان کشور صورت گرفت.

اسحاق متصدي پژوهشگر استان فارس در گفتگو با خبرنگار دانش هاي روز باشگاه خبرنگاران گفت: هرم خئوپس که از بزرگترین اهرام ثلاثه مصر و بیشتر از 500 سال قدمت دارند از اولین عجایب جهان به شمار می آید که کشف طرح ساخت آن توانست نماد برتری حال حاضر ایران اسلامی را نشان دهد.
 
وی افزود: تاریخ اتمام ساخت این هرم به سال 2528 قبل از میلاد برمی گردد و البته آنچه موجب شده که این هرم از اولین عجائب جهان قلمداد شود زیرا بنايی حدود   233در 233 متر مربع و ارتفاعی معادل با یک آسمانخراش 50 طبقه و دارای 9 متر ارتفاع و 300 تن وزن بوده است.
 وی تصریح کرد: نکته جالب در خصوص طرح ساخت این طرح این امر بوده که این طرح در مدت زمانی نسبتا کوتاه و بدون بازدید از این هرم و تنها با بررسی از روی تصاویر و در دست داشتن اطلاعات نسبتأ کوتاه و بدون بازدید از این هرم و تنها با بررسی از روی تصاویر و در دست داشتن اطلاعات نسبتا محدود کشف شده و در این در حالی است گردهمایي دانشمندان کشورهایی همچون آلمان، آمریکا و ایتالیا که مدعی برتری نژاد مغزی هستند طی سالها تحقیق و بررسی هرم از نزدیک از کشف طرح ساخت این هرم عاجز بودند.
 
متصدی در خصوص بهترین طرح برای ساخت این هرم افزود: بهترین طرحی که تاکنون برای ساخت این هرم ارائه شده احداث راهی مارپیچ به دور هرم و استفاده از چیزی شبیه ارابه بوده که این روش خالی از نقص هم نبوده و با طرح کشف شده در ایران به هیچ عنوان قابل مقایسه نیست.
 
وی خاطر نشان کرد: این طرح ارائه شده از ایران علاوه بر بی نقص بودن آن به تمامی سوالات که در خصوص نحوه ساخت اهرام شکل گرفته پاسخ داده است./عط
برچسب ها: هرم ، کشف ، تحقیق ، ارتفاع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار