تکواندوکاران در بازی های المپیک چنانچه به حالت تمارض روی زمین بیافتند جریمه خواهند شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران فدراسیون جهانی تکواندو در صورت تمارض تکواندوکاران در مسابقات تکواندو و بازی های المپیک آنها را با جریمه رو به رو می کند.

با توجه به اینکه دیده شده که سردآوران به صورت اشتباه اقدام به شمارش می کنند ونیز برای پیشگیری از سواستفاده مربیان بازیکنان و همراهان تیم در مورد ضربات قوی در منطقه تند چنانچه امتیاز ثبت نشود و بازیکن به حالت (ناک دان) بیافتند سرداور با قطع بازی به بازیکن اجازه استفاده از کمک های اولیه را می دهد.

اگر بازیکن تا پایان یک دقیقه توانایی ادامه مسابقه را بدست آورد ادامه بازی و در غیر این صورت بازیکن بازنده اعلام می شود.

داوران کنار در تمام طول مسابقه می توانند برای سه امتیاز و یا امتیاز اضافی تکنیک های چرخشی درخواست بررسی کنند اما برای فنون تند داوران نمی توانند درخواستی داشته باشند.

اگر مربی در حین بازی از جای خود بلند شده و باحرکات دست نسبت به نتیجه و یا عملکرد داوران اعتراض داشته باشد جریمه می شود  و اگر وارد محوطه مبارزه نیز شود با جریمه رو به رو خواهد شد.

در بازی های المپیک 2012 لندن اگر بازیکن جوراب های تعویض یا دستکاری و یا تقویت کند اخراج می شود و این موضوع به کمیته انضباطی ارجاع داده خواهد شد.

این قانون در بازیهای  اسیایی 2010 گوانگجو چین نیز درمورد یکی از بانوان تکواندوکار چین تایید اعمال شد.

ضربه زدن عمدی جریمه دارد. در این مورد داور بازبینی فیلم مسابقه اگر ضربه را قبل از قطع مسابقه ببیند امتیاز درست و بدون خطا را اعلام می کند.

در مورد ضربه زدن به حریفی که روی زمین افتاده باشد نیز تکواندوکاران باید بدانند که اگر حریف درحال افتادن باشد ضربه امتیاز دارد امااگر بازیکن افتاده باشد و ضربه زده شود امتیازی ثبت نخواهد شد./مح
برچسب ها: رزمی ، بازی ، جهانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار