امام جمعه شهر آبسرد گفت: مسأله کشتار مردم مظلوم میانمار ریشه در اعتقادات نژادپرستی و حکومت فاشیستی آن کشور دارد.

حجت الاسلام "حسین ردایی" در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار داشت: پیش از تصویب قانونی در سال 1982 میلادی سخت گیری های بسیاری نسبت به مسلمانان میانمار اعمال می شد که با تصویب این قانون بهانه و حربه های فرقه های ضداسلامی برای اعمال فشارهای مضاعف و هم اکنون نیز حملات های وحشیانه آنان بر علیه مردم این کشور روز به روز در حال افزایش است.

وی با بیان اینکه مسلمانان میانمار در این کشور مردمی اصیل نیستند، خاطرنشان کرد: آنان در قرون متمادی شاید سه یا چهار قرن گذشته از کشورهای چین، هند، پاکستان، ایران و کشورهای عربی برای تجارت به هند و چین آمده بودند که این موضوع منجر به استقرار آنان در یک منطقه شد.

امام جمعه آبسرد در ادامه گفت: کشور میانمار سال های متمادی جز کشور چین بوده که با استقلال و خارج شدن از استعمار انگلیس، حدوداٌ 60 سال است که دارای حکومتی ارتشی و بسته می باشد.

ردایی با اشاره به اینکه کشتار مسلمانان میانمار از نظر سازمان های بین المللی و قوانین آنان نقض حقوق بشر محسوب می گردد، بیان داشت: در میانمار برای مسلمانان محرومیت و محدودیت های بسیاری وجود دارد به طوری که حتی برای آنان شناسنامه نیز صادر نمی کنند و این نمایانگر عدم قبول مسلمانان به عنوان شهروند است.

وی با تأکید به بررسی این مسئله از طریق حقوق بین الملل اذعان داشت: رفتار حکومت میانمار در مواجهه با مسلمانان کاملاٌ غیر انسانی و محکوم است و ایران از طریق سازمان های بین المللی میتواند دراین امر به مسلمانان میانمار کمک کند./س

برچسب ها: میانمار ، فاشیستی ، کشتار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.