امام جمعه شهرستان فیروزكوه گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی امروز یگانه پرچمدار رعایت و حفظ حقوق بشر در جهان است.

حجت الاسلام 'عبدالعلی استیری' در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن با اشاره به فرا رسیدن روز 'حقوق بشر اسلامی و كرامت انسانی'، اظهار داشت: هیچ مكتبی به اندازه اسلام برای انسان ارزش و كرامت قائل نیست.

وی گفت: اسلام به همه موضوعات و تمامی حقوق انسان ها در ابعاد مختلف احكام قضائی، جزایی، مدنی، عمومی و مسائل سیاسی اشاره داشته و دارد و از آن دفاع می كند.

امام جمعه فیروزكوه افزود: در مكتب امام راحل و تفكر مقام معظم رهبری، مردم در تعیین سرنوشت كشور نقش اساسی دارند كه برگزاری انتخابات نماد عینی آن است.

وی با بیان اینكه نظام مقدس جمهوری اسلامی پرچمدار حقوق انسانها است، ادامه داد: امروز در هركجای دنیا كه به مظلومی ظلم شود و خونی بر زمین ریخته شود، غربی ها و استكبار جهانی در آن دست دارند و لذا اگر غربی ها از حقوق بشر سخن بر زبان می رانند، دروغ می گویند و شعاری بیش نیست.

حجت الاسلام  استیری با اشاره مسایل خاورمیانه نیز، خاطرنشان كرد: اوضاع امروز فلسطین و سوریه با حقوق بشر سازگاری ندارد و جمهوری اسلامی نیز خود را ملزم به حمایت از سوریه می داند.

وی اذعان داشت: ایران اسلامی در كشورهاي تونس، لیبي، مصر، بحرین و یمن از حركت‏هاي انقلابي و اعتراضات مردمي در برابر حكومت‏هاي ظلم و جور حمایت كرد، ولی در سوریه به صورت جدي از دولت حاكم در این كشور در برابر تروریست ها حمایت مي‏كند، اما به راستی علت این حمایت ها چیست؟

نماینده ولی فقیه در شهرستان فیروزكوه گفت: مدیریت اصلي اقدامات تروریستی در سوریه در اختیار آمریكایي‏ ها و صهیونیست‏ها است و كشورهایي پشت سر این تروریست‏ها قرار دارند و رسما اعلام حمایت، تجهیز به سلاح و پرداخت حقوق ثابت به آنان را اعلام داشته اند كه در صحنه‏هایي چون بحرین به طور كامل در مقابل مردم قرار داشته و از دیكتاتور خون‏آشامي چون 'آل خلیفه' حمایت مي كنند.

وی افزود: در میان تمامي كشورهاي عربي- اسلامي، دولت سوریه و شخص 'بشار اسد'، از بیشترین حمایت‏هاي مردمي برخوردار است و در جنگ‏هاي 33 روزه و 22 روزه، كشورهایي چون مصر و عربستان در كنار صهیونیست‏ها براي شكست حزب الله در لبنان و حماس در غزه تلاش كردند، اما كشور سوریه در خلال این دو جنگ، حامي سرسخت حزب الله و حماس بود.

حجت الاسلام  استیری ادامه داد: همین مردم در سوریه از بشار اسد در مقابل تروریست‏هایي كه خود را جزئی از مردم معرفي مي‏كنند، حمایت مي‏كند و

از همه مهمتر به فرموده مقام معظم رهبري 'جمهوري اسلامي از تحولاتي حمایت می كند كه داراي سه ویژگي مردمي، اسلامي و ضد استكباري باشد'.

وی با بیان اینكه در تمامي كشورهاي یاد شده بجز سوریه، قیام ‏ها و انقلاب ‏ها از این سه ویژگي برخوردار است، تصریح كرد: در سوریه، گروه‏ هایي كه به عنوان مخالفان حاكمیت دست به مبارزه مسلحانه زده‏اند نه تنها از این ویژگي‏ها برخوردار نبودند، بلكه تكیه ‏گاه اصلي آنان استكبار جهاني است.

امام جمعه فیروزكوه خاطرنشان كرد: متأسفانه برخي كشورهاي همجوار با سوریه با وجود ادعاهاي اسلام ‏گرایي و ضدیت با نظام استكبار جهاني و طرفداري از حقوق مسلمانان و به ‏ویژه فلسطیني‏ها، هم‏اكنون براي تأمین منافع رژیم صهیونیستي تلاش مي‏كنند كه امید داریم این كشورها هم دراین زمینه بتوانند واقعیت ها را تشخیص داده و درست عمل كنند./س

برچسب ها: نظام ، جمهوری ، جهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.