پارلمان رژيم صهيونيستي تدابير رياضت اقتصادي پيشنهادي دولت را با وجود نگراني از تشديد خشم مردم تصويب کرد.

 به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه فرانسوي لوموند؛ در اينترنت  پارلمان اسرائيل (کنست) روز گذشته يک رشته تدابير رياضت اقتصادي  پيشنهاد شده از سوي دولت  را تصويب کرد .
بنيامين نتانياهو نخست وزير اسرائيل در بيانيه اي  از اين مصوبه کنست اظهار خرسندي کرد و گفت  اين تدابير مسئولانه مانع از کسري بودجه شديد مي شود و اقتصاد و اشتغال شهروندان را حفظ مي کند و موجب پشتيباني از بازار کالاهاي اسرائيلي در برابر بحران اقتصادي جهاني مي شود .
افزايش فوري  نرخ ماليات بر ارزش افزوده به ميزان يک درصد و رسيدن آن به هفده درصد ، افزايش يک درصدي ماليات افرادي که در امد ماهانه شان بيش از 2833 يورو است از سال آينده، کاهش 187 ميليون دلاري اعتبارات وزارتخانه هاي مختلف( به غير از وزارت دفاع ، آموزش و پرورش، امور اجتماعي و ادغام مهاجران جديد )  از جمله اين تدابير هستند.
تدابير رياضت اقتصادي  دولت نتانياهو  ممکن است موجب شعله ور شدن مجدد خشم بسياري از اسرائيلي هايي شود که بر ضد گراني هزينه هاي  زندگي به طور مرتب  تظاهرات مي کنند. شمار اين تظاهرکنندگان تابستان گذشته به صدها هزار نفر رسيد . 
گفتني است، براساس نظرسنجي که جمعه گذشته انجام شده ميزان محبوبيت بنيامين نتانياهو از آوريل 2009 که به قدرت رسيده به پايين ترين حد رسيده است به نحوي که ميزان مخالفان وي  60 درصد و ميزان موافقان 31 درصد  است و بقيه هم نظري نداده اند. اين در حالي است که ميزان محبوبيت حزب راستگراي وي موسوم به ليکود نيز به شدت کاهش يافته است .
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار