مدیرباغبانی سازمان جهادكشاورزی استان چهارمحال و بختیاری گفت: هم اكنون 12 هزارهكتار از باغات استان كه ازچاه، قنوات و چشمه ها تغذیه می شود با مشكل تامین آب مواجه شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد:
حمیدرضا منصوری گفت: با وجود كمبود آب در برخی مناطق استان چهارمحال و بختیاری به دلیل بارور شدن بخشی از باغات غیربارور امسال در تولید محصولات باغی كاهشی مشاهده نمی شود .
وی، با بیان وجود 32 هزار و 572 هكتار باغ بارور و 14 هزار و 854 هكتار باغ غیربارور دراستان افزود: امسال 10 هزار هكتار از باغات غیربارور استان به مرحله باروری رسیده و وارد مدار تولید شده و مانع از كاهش تولید محصولات باغی شده است.
منصوری خاطرنشان کرد: در صورت احداث سد و تونل های انتقال آب غیركارشناسی درسال های آینده میزان تولید محصولات كشاورزی و باغی استان چهارمحال و بختیاری تاحد قابل توجهی كاهش می یابد.
وی، خشك شدن چشمه ها بخصوص چشمه مروارید شهرستان كوهرنگ را ازاثرات زیانبار احداث تونل سوم كوهرنگ عنوان كرد وافزود: برای اجرای این گونه طرح ها كه امنیت غذایی وتولید محصولات كشاورزی را به خطر می اندازد باید برنامه ریزی هایی كارشناسی درحد ملی انجام شود.
مدیرباغبانی سازمان جهادكشاورزی استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به راهكارهای موثر درزمینه كاهش اثرات خشكسالی و كمبود آب گفت: تغییر مدیریت باغ ها، استفاده ازكودها و بقایای گیاهی، هرس بموقع درختان و استفاده از سیستم های آبیاری تحت فشار برای آبیاری درختان مهمترین راهكارها است./س

برچسب ها: تامین آب ، باغات ، مشکل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.