آتش سوزی و شعله ور شدن کارخانه بازیافت شهرداری مشهد در جاده قدیم نیشابور، با تلاش به‌ هنگام آتش نشانان در کمترین زمان ممکن و با کمترین خسارت مهار و خاموش شد


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد با اشاره به جزئیات این حادثه گفت: سوله ای ازکارخانه پلاستیک واقع در جاده قدیم نیشابور، طعمه حریق شد و ستاد فرماندهی آتش نشانی مشهد بلافاصله آتش نشانان ایستگاه 9، 20 و 11 را به محل حادثه اعزام نمود.

حسن جعفری تصریح کرد: با حضور گروه امداد و نجات در محل حادثه مشخص شد در سوله بازیافت پلاستیک این کارخانه بر اثر اصابت مواد مذاب حاصل از جوشکاری بر روی مواد قابل اشتعال از جمله پلاستیک جات که بر روی نوار نقاله بوده این حریق ایجاد شده است.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد ادامه داد: آتش نشانان به محض ورود به محل حادثه توانستند با اقدامات عملیاتی و محاصره آتش از سرایت و گسترش آتش به دیگر سوله ها و دستگاه های مجاور نوار نقاله، جلوگیری کنند.

جعفری در خصوص علت حادثه خاطر نشان کرد: کارشناسان آتش نشانی علت وقوع این حادثه را بی احتیاطی در جوشکاری اعلام کردند.

در ادامه مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد گفت: این آتش سوزی به دلیل بی احتیاطی در جوشکاری کارخانه پلاستیک اتفاق افتاد که خوشبختانه خسارات زیادی به بار نیاورد.

علی نجفی گفت: در حال حاضر در تمامی کارخانه های بازیافت شهرداری مشهد ایمنی ها رعایت شده است.

وی تصریح کرد: این کارخانجات همگی دارای کپسول آتش نشانی و تانکر مجهز به سیستم فشار قوی می باشد که در صورت بروز حادثه تا قبل از حضور نیرو های آتش نشانی بتوان از شدت آن کاست.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری ادامه داد: همچنین کمیته بهداشت نیز در این مجموعه فعال است که توسط کارشناسان نارسایی های موجود به منظور رفع آن شناسایی می شود

برچسب ها: آتش سوزی ، پلاستیک ، مشهد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.