نايب رئيس کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس با بيان اينكه آمريکا، عربستان و ترکيه مسئول جان زائران ايراني ربوده‌ شده در سوريه هستند، گفت: اقدامات تروريستي آمريکا و مرتجعين منطقه در سوريه براي باز کردن راه تنفس رژيم‌ صهيونيستي صورت مي‌گيرد.

منصور حقيقت‌پور در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران با اشاره به سفر دبير شوراي‌عالي امنيت ملي كشورمان به سوريه گفت: رابطه ايران با سوريه رابطه‌اي استراتژيک بوده و جمهوري اسلامي ايران هر زمان که احساس کند كه دولت و ملت سوريه نيازمند حمايت معنوي و سياسي هستند، قطعا از هيچ حمايتي دريغ نخواهند كرد.

وي در ادامه با بيان اينکه آمريکا، غرب و مرتجعين منطقه با اقدامات تروريستي در سوريه به دنبال توسعه رژيم‌ صهيونيستي هستند، افزود: اقدامات تروريستي صورت گرفته از سوي آمريکا و مرتجعين منطقه براي باز کردن منفذ تنفس رژيم‌صهيونيستي است و قطعا ثمري نخواهد داشت.

نايب رئيس کميسيون امنيت ملي مجلس با بيان اينکه سفر جليلي به سوريه با هدف آزاد سازي زائران ايراني ربوده شده در سوريه صورت گرفته است، گفت: در اين سفر با استفاده از تمام قواي ديپلماسي، مذاکرات لازم را براي آزادي هموطنانمان انجام مي‌دهيم.

حقيقت‌پور در پايان خاطر نشان کرد: آمريکا، عربستان و ترکيه را در موضوع آسيب احتمالي به زائران ايران مسئول مي‌دانيم و اگر اتفاقي براي زائران ايراني در سوريه رخ دهد مسئوليت چنين اقداماتي متوجه اين کشورها خواهد بود.

انتهاي پيام/س2

برچسب ها: آمریکا ، ترکیه ، عربستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار