معاون پارلماني رئيس جمهور با رد هر نوع شائبه‌ استخدام رابطه‌اي در خصوص معلمان قرآني، استخدام 20 هزار معلم قرآني را مبتني بر شرايط و ضوابط دانست.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران لطف‌الله فروزنده معاون پارلماني رئيس جمهور كه در مخالفت با كليات طرح اصلاح ماده 17 قانون تعيين تكليف استخدام معلمان حق‌التدريس و آ‌موزش ياران نهضت سواد آموزي در مجلس سخن مي‌گفت اظهار داشت: ماده 51 قانون برنامه، ساز و كار استخدام را برعهده‌ي معاونت‌هاي رئيس جمهور گذاشته است، آ‌ماري كه در اختيار داريم حدود 200 هزار نفر است كه به دليل بار مالي زياد نمي‌توان آ‌نان را استخدام كرد.

وي در ادامه 95 درصد از نيروهاي متقاضيان استخدام در آموزش و پرورش را خانم معرفي كرد و افزود:‌ حجم زيادي از متقاضيان استخدام در آموزش و پورش خانم هستند در حالي كه جذب نيرو بايد به ويژه در مناطق محروم اتفاق بيفتد، چرا كه نمي‌توان در اين مناطق نيروي خانم جذب كرد.

معاون پارلماني رئيس جمهور با اشاره به كسري بودجه 5 هزار ميليارد توماني آموزش و پرورش گفت: منابع و مصارف بايد به درستي مديريت شود، وزارت آموزش و پرورش اكنون با 5 هزار ميليارد تومان كسري بودجه روبروست كه اين خود معضل بزرگي براي استخدام نيروهاي جديد است.

فروزنده تصريح كرد: پيش دبستاني‌ها در بخش خصوصي شاغلند به جاي وصل‌كردن آنها به دولت بايد مشكلات اين بخش آسيب‌شناسي شود و اين نيروها نبايد به دولت وصل شوند.

وي افزود: درباره‌ نيروهاي شركتي بايد گفت كه آزمون برگزار شد و از 56 هزار نفر متقاضي 16 هزار نفر در آزمون پذيرفته شدند و اساسا جو معلم بايد مبتني بر توا نايي و ظرفيت بالاي افراد باشد.

وي با رد هر نوع شائبه‌ي استخدام رابطه‌اي در خصوص معلمان قرآني استخدام 20 هزار معلم قرآني را مبتني بر شرايط و ضوابط دانست.

وي در عين حال تاكيد كرد: امروز آموزش و پرورش نيروي مازاد دارد و نمايندگان بايد به اين مساله توجه داشته بشند.

انتهاي پيام/س2

برچسب ها: فروزنده ، مجلس ، استخدام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار