این طرح باید با حمایت و همکاری برخی از دستگاه ها مانند وزارت صنعت، معدن و تجارت پیگیری شود تا مشترکان بتوانند با استفاده از تسهیلات، چنین پنل هایی را در پشت بام خانه های خود نصب کنند.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو (پاون)، "محمد بهزاد" با بیان اینکه نصب پنل‌هاي خورشيدي براي مصارف خانگي طرحی است که به تازگی از سوی وزارت نیرو عنوان شده است، گفت: این طرح باید با حمایت و همکاری برخی از دستگاه ها مانند وزارت صنعت، معدن و تجارت پیگیری شود تا مشترکان بتوانند با استفاده از تسهیلات، چنین پنل هایی را در پشت بام خانه های خود نصب کنند.

معاون وزیر نیرو افزود: تولید و استفاده از انرژي با نصب پنل های خورشیدی افزون بر اینکه به اقتصاد خانواده می کند، می تواند در کاهش پیک مصرف برق نیز موثر باشد.

وی گفت: نصب پنل‌هاي خورشيدي براي مصارف خانگي تقريباً در تمام نقاط كشور امكانپذير است.
وي هزينه اوليه این پنل ها را حدود 60 ميليون ریال به ازای هر کیلووات عنوان کرد و ادامه داد: پنل‌هاي خورشيدي قابليت نصب بر روي پشت بام تمامی ساختمان ها را دارد.

وي اضافه کرد: اين مولدها طوري طراحي شده است كه با اتصال به پشت كنتور برق خانه‌ها در ابتدا از برق توليدي مولد خورشيدي استفاده مي‌كنند و در صورت مصرف بيشتر از برق شبكه سراسري استفاده مي‌كند.

وی گفت: پنل‌هاي خورشيدي هزينه نگهداري خاصي ندارد و انرژی های خورشیدی حاصل از آن تا دو روز ذخیره سازی می شود و می توان از آن استفاده كرد./س

برچسب ها: نصب ، پنل ، خورشید ، اقتصاد ، خانواده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار