عضو هیات مدیره انجمن مدیران صنایع استان سمنان از تدوین نقشه راه صنعت خودرو خبر داد و گفت: بررسی اولیه این طرح در كمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی انجام می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران سمنان ،'محمدحسن عصارحسینی' در گردهمایی تولیدكنندگان استان سمنان كه با حضور 'علیرضا خسروی' نماینده مردم سمنان و مهدیشهر در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: نقشه راه صنعت خودرو تا 15 روز آینده تدوین می‏شود تا به زودی و با حمایت نماینده مردم سمنان و مهدیشهر در مجلس، در كمیسیون صنایع خانه ملت مورد بررسی قرار گیرد.

وی تصریح كرد: در این نقشه راه، تمام مشكلاتی كه صنعت خودروی كشور با آن دست و پنجه نرم می‏كند و وضع صنایع پایین‏دستی نظیر قطعه‏سازان مورد بررسی قرار گرفته و پیشنهادهای لازم برای رفع آن ارائه شده است.

عضو هیات مدیره انجمن مدیران صنایع استان سمنان همچنین با بیان اینكه یكی از مشكلات امروز صنایع كشور و به تبع آن استان سمنان، نحوه بازپرداخت سرمایه در گردش دریافتی از بانك‏های عامل است، اظهار داشت: بانك مركزی با اختصاص اعتباراتی در بخش سرمایه در گردش می‏كوشد تا واحدهای تولیدی دارای فروش مطلوب را كمك كند كه توسعه یابند و تولید و فروش آنها بیشتر شود.

عصارحسینی گفت: باید در نظر داشت كه دوره تامین مواد اولیه و تولید در واحدهای صنعتی مختلف از پنج تا شش ماه به طور میانگین به طول می‏انجامد و همچنین زمان بازگشت درآمدهای حاصل از فروش تولیدات نیز بین 15 تا 16 ماه است.

وی تصریح كرد: با این احتساب، زمانی كه یك تولیدكننده به درآمد نهایی حاصل از فروش تولیدات خود می‏رسد، ممكن است حتی تا بیش از 24 ماه طول بكشد.

عضو هیات مدیره انجمن مدیران صنایع استان سمنان با بیان اینكه در برخی مواقع زمان برگشت درآمدها حتی از این نیز طولانی‏تر شده است گفت: این مساله در صنعت خودرو از دو ماه در گذشته، امروز به بیش از 9 ماه رسیده و تا یكسال نیز گاهی كشیده می‏شود و خواستار توجه مسوولان بانك مركزی به این دوره تولید و برگشت پول هستیم.

عضو هیات مدیره انجمن مدیران صنایع استان سمنان با بیان اینكه این امور دست به دست هم می‏دهد تا به طور خودكار صنایع با معوقاتی در زمینه برگشت سرمایه در گردش مواجه شوند، گفت: دولت باید در این بخش بیشتر به صنایع یاری برساند.

عصارحسینی اضافه كرد: به هیچ شكلی امكان ندارد كه صنایع بتوانند تسهیلات سرمایه در گردشی را كه از بانك دریافت كرده‏اند، به‏موقع بازپرداخت كنند و روند فعلی همواره آنها را با معوقاتی رو به رو می‏سازد.

وی گفت: واحدهای تولیدی كه معوقه بانكی در این بخش دارند، به هیچ وجه تولیدكنندگان زمین‏گیری نیستند؛ اما درآمدهای حاصل از فروش تولیدات آنها بازگشتی نداشته است كه بتوانند اقساط خود را پرداخت كنند.

عضو هیات مدیره انجمن مدیران صنایع استان سمنان با بیان اینكه در صنایع مختلف میزان موادبری و سرمایه در گردش مورد نیاز متفاوت است، تصریح كرد: دوره بازپرداخت تسهیلات سرمایه در گردش از 12 ماه كنونی باید به 24 ماه افزایش یابد تا این مشكلات به طور طبیعی برطرف شود./س

برچسب ها: نقشه ، صنعت ، خودرو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.