از مهر ماه دوره کاردانی پودمانی مهارتی آغاز به کار می کند و دوره پودمانی قبلی کاملأ حذف می شود.

به گزارش خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران حاضر در محل نشست خبری دانشگاه جامع علمی کاربردی در سازمان مرکزی این دانشگاه که امروز برگزار شد مشخص گردید نظام آموزشی مهارت محور با شیوه ی جدیدی از مهر ماه آغاز به کار می کند.

دکتر برزویی، معاونت آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی در این نشست اظهار داشت: نظام آموزش مهارت محور نیازمند تغییر در دوره های پودمانی خود بوده لذا پذیرش دانشجو در دوره های پودمانی به شیوه های قبلی کاملا حذف گردید.

وی افزود: دوره های جدید کاردانی پودمانی شامل کاردانی حرفه ای و کاردانی فنی است که شامل 40 درصد آموزش های دانش پایه و 60 درصد آموزش های در  محیط کار می باشد.

وی با بیان اینکه فردی که در این نظام پذیرش می شود نیازمند گذراندن سی و دو ساعت دوره کاربینی قبل از شروع کلاسهاست.

وي خاطر نشان کرد: دوره های کاربینی شناخت کافی از مهارت های شغلی رشته مورد نظر مزایا و مشکلات و حتی شرایط اقتصادی شغل وابسته به این رشته را معین می سازد.

 وی تصریح کرد: از مهر ماه 230 هزار نفر دانشجو در دوره ی کاردانی فنی و کاردانی حرفه ای پودمانی پذیرش می شوند و نظام آموزش عالی با هدف مهارت محوری کاملا اصلاح می شود./ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۱
Netherlands
مهتاب
۱۲:۳۳ ۲۲ مرداد ۱۳۹۱
راسته ؟ کی دفترچه میاد
Iran (Islamic Republic of)
بهنام تاجگردون
۱۴:۲۰ ۱۸ مرداد ۱۳۹۱
با سلام
برداشتن آزمون جامع نوعی تله برای به دام انداختن جوانان است و گرنه همه می دانند این نظام آموزشی شکست خورده و قابل رقابت با مبادی علمی کشور نخواهد بود . تبعیض در استخدام و نامعتبری مدرک کمر دانش آموختگان را شکسته است .
آخرین اخبار