سرپرست اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری کاشان از پروانه بهره برداری 3 دفتر خدمات مسافرتی و جهانگردی در شهرستان کاشان خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان"حسین یزدانمهر" دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی را واحد هایی دانست که در زمینه امور مرتبط به تورگردانی از جمله اخذ روادید مستقیم و انجام مسافرت های گروهی و داخلی ،ذخیره مکان فعالیت می نمایند.

وی افزود: فعالیت های تورگردانی صرفا از طریق دفاتر یا شرکت هایی که موفق به اخذ پروانه بهره برداری بند "ب" شده اند امکان پذیر بوده و اخذ این مجوز با توجه به اهمیت موضوع و حساسیت بالای آن شرایط عمومی و اختصاصی ویژه ای داشته و این امر فیلتر مناسبی برای افرادی است که تقاضای تاسیس شرکت و یا دفتر خدمات مسافرتی و جهانگردی دارند.

وی اضافه نمود تعداد 14 شرکت تعاونی در سالهای اخیر به ثبت رسیده اند که از این تعداد 5 شرکت توانسته اند با احراز شرایط لازم،موافقت کمیسیون فنی استان را جهت اخذ بند"ب" کسب نموده و پس از این موافقت برای 3 شرکت پروانه بهره برداری بند "ب" صادر گردید و 2 شرکت نیز مراحل نهایی اخذ پروانه را طی می نمایند.

سرپرست اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری کاشان پیگیری توقف فعالیت بدون مجوز شرکت ها را با ابلاغ 3 تذکر و با اخطار کتبی با تعیین مهلت 15 روزه دانست و هشدار داد:

در صورتیکه پس از انقضای مهلت مقرر این واحد ها به توقف فعالیت تورگردانی و یا احراز شرایط لازم اقدام ننمایند طبق قوانین و مقررات مربوطه به اداره اماکن و نیز محاکم محترم دادگستری جهت تعطیلی واحد و پاسخ گویی معرفی خواهند شد.

وی در پایان از سایر شهروندان محترم تقاضا نمود که برای دریافت خدمات بهینه و با کیفیت به خرید بسته های سفر تنها از دفاتر و شرکت های مجاز دارای پروانه بهره برداری بند "ب" که اسامی آن در بالا ذکر گردید اقدام نمایند.

یزدانمهر یاد آور شد: شهروندان محترم می توانند در صورت داشتن هر گونه انتقاد و پیشنهاد و یا شکایت از این شرکت ها و دفاتر به واحد گردشگری اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری مراجعه نموده و شکایت خود را در اسرع وقت پیگیری نمایند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.