خروج واسطه ها از بازار ارز مهم ترين دستاوردمعامله گواهي ارزي در بازار سرمايه خواهد بود.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل از پايگاه اطلاع رساني بازار سرمايه (سنا)، سعيد شيرزداي، مديرعامل کارگزاري امين آويد با اشاره به اينکه واسطه ها با معامله گواهي ارزي از اين بازار خارج مي شوند، خاطرنشان کرد: شفافيت بازار ارز نتيجه ديگري است که با معامله گواهي ارزي در بازار سرمايه روي خواهد داد.

وي با تاکيد بر اينکه نظام عرضه و تقاضا با حذف رفتارهاي هيجاني از بازار سرمايه شفاف مي شود ، گفت: با ايجاد سازوکار منطقي در بازار ارز و معامله گواهي ارزي در بازار سرمايه آرامش در اين بازار برقرار خواهد شد.

مديرعامل کارگزي امين آويد با تاکيد بر اينکه با معامله گواهي ارزي ، ميان بازار پول و سرمايه تعامل برقرار مي شود ، اظهار داشت: معامله اين گواهي هاي ارزي در بازار سرمايه مي تواند به شکل گيري بازار ثانويه ارز کمک کند.

وي با تاکيد بر اينکه شرکت هاي وارد کننده و صادر کننده، ارز را با قيمت متفاوتي خريد و فروش مي کنند، خاطرنشان کرد: با راه اندازي بازار ثانويه شرکت هاي صادرکننده و وارد کننده ارزشان را با نرخ مشخصي دريافت مي کنند.

مديرعامل کارگزاري امين آويد با تاکيد بر شفافيت شرکت هاي صادرکننده و وارد کننده با ورود اين ابزار مالي به بورس گفت: بر اين اساس شرکت هاي صادرکننده درآمدهاي حاصل را با شفافيت بيشتري افشا خواهند کرد، از سوي ديگر شرکت هاي وارد کننده هم مواد اوليه را با قيمتي که براي ارز در بورس کشف مي شود ، خريداري مي کنند.

شيرزادي با تاکيد بر اينکه با ورود اين گواهي هاي ارزي به بورس نرخ ارز هم به سمت تک نرخي شدن حرکت مي کند ، تصريح کرد: در حال حاضر به صورت رسمي براي ارز دو نرخ وجود دارد که يکي در بانک مرکزي با عنوان نرخ مرجع و ديگري در بازار آزاد است اما با معامله اين گواهي در بازار سرمايه ارز تک نرخي مي شود./عب
 

برچسب ها: بازار ، ارز ، واسطه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار