استرس و اضطراب بی رویه در شغل خبرنگاری در طولانی مدت به خستگی روحی منجر می شود.

یک متخصص اعصاب و روان مركز آموزشی و درمانی شهید بهشتی استان زنجان در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز زنجان، گفت: خبرنگاری از جمله مشاغل سخت، طاقت فرسا و زیان آور محسوب می شود كه استرس واضطراب از فاكتورهای موجود در این حرفه است.

قریشی افزود: اهالی اصحاب قلم و رسانه به دلیل قرار گرفتن در فضای خاص خبری و اطلاع رسانی همواره باید فعالیت های كاری و زندگی خود را تفكیك كرده و به این موضوع توجه بیشتری داشته باشند.

وی گفت: استرس و اضطراب در شغل خبرنگاری علاوه بر ایجاد خستگی روانی فرآیند فرسایش روحی را به همراه داشته و كارآیی و فعالیت های روزمره فرد را به میزان قابل توجهی كاهش می دهد.

این دانشیار دانشگاه علوم پزشكی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان، با اشاره به اینكه خبرنگاران حوزه حوادث بیش از گروههای خبری در معرض آسیب های روحی و روانی قرار دارند ، اظهار كرد: این افراد به دلیل قرار گرفتن در موقعیت های خاص خبری استرس بالایی را تحمل می كنند كه فعالیت در حوزه های دیگر خبری می تواند به بهبود روند كمك كند.

قریشی افزود: خبرنگاران حرفه ای نیز باید برای كاهش ابتلا به آسیب های روحی و روانی از ورود به مسائل حاشیه ای اجتناب كنند.

وی مسئولیت پذیری، تعهد،صداقت را از جمله اركان موفقیت در شغل خبرنگاری اعلام كرد و گفت: تحقق این عوامل به نوبه خود به ارتقا و بهره وری بیشتر كاری منجر می شود.

این متخصص اعصاب و روان در ادامه به راهكارهای كاهش تنش و استرس محیط كاری خبرنگاران اشاره كرد و گفت: گنجاندن فعالیت های متعدد ورزشی و فرهنگی در برنامه روزانه می تواند مسائل ناشی از آن را به حداقل كاهش دهد.

قریشی افزود: فعالیت در دیگر حوزه های خبری،سرگرمی و تفریحات سالم و در برخی موارد موافقت مسوولان و دبیران خبری با مرخصی های چند روزه می تواند به آرامش روحی خبرنگاران كمك فراوانی كند./س

برچسب ها: خستگی ، روح ، خبرنگار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.